Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:39:00 GMT

تفرقه بین مسلمانان، فرصت سازی برای دشمنان است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۸۸۱

تفرقه بین مسلمانان، فرصت سازی برای دشمنان است

آخوند عبدالحی میرزاعلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اهانت به باور و ایده‌های اهل سنت پذیرفتنی نیست و آن را به عنوان یک طلبه اهل سنت محکوم می‌کنم.

وی افزود: ما ایرانی هستیم و ایرانی فکر کرده و ایران، نظام، انقلاب، رهبر معظم انقلاب و همه برادران مسلمان ایرانی را دوست داریم.

میرزاعلی با بیان اینکه ما علاقمند به اتحاد، همدلی، هم فکری و همبستگی هستیم، گفت: این اتحاد و همبستگی خواسته قرآن کریم و بزرگان دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما با عنایت به ایده و باورهای اهل سنت برای اعتقادات شیعه احترام خاصی قائل هستیم و انتظار متقابل داریم.

میرزاعلی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرموده‌اند که احترام به ایده‌ها و اعتقادات و باورهای اهل سنت لازم و اهانت به این باورها حرام است.

وی تأکید کرد: ما همه ساله در کنفرانس وحدت اسلامی و دیگر همایش‌هایی که در جهت ایجاد اخوت، برادری، همفکری و تعامل برگزار می‌شود، با اعتقاد شرکت می‌کنیم.

میرزعلی ضمن تأکید بر اتحاد و انسجام ملی بیان کرد: انتظار داریم همه مسلمانان نسبت به یکدیگر احترام متقابل داشته باشند مخصوصاً در این برهه از زمان که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور سوء استفاده کرده و بین شیعه و سنی اختلاف می‌اندازند.

وی تأکید کرد: انتظار داریم با همدلی، انسجام، همفکری و احترام نقشه‌های پلید دشمنان را نقش برآب کنیم و طبق متن قرآن «و مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین» مکر و حیله‌های دشمنان را به خودشان برگردانیم.

کد خبر 4626811

منبع: مهر

کلیدواژه: آق قلا اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علیمه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حضرت امام صادق علیه السلام را بنیانگذار و تقویت کننده مولفه های وحدت در میان مذاهب اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امام صادق علیه السلام بنیانگذار این مکتب بوده اند و ایشان نسبت به ادیان و مذاهب یک راهبر و راهنما بین آنان بودند؛ خارج از بحث سیاسی و فرهنگی، پایبندی به مسائل اعتقادی و اخلاقی و احترام متقابل به همدیگر و بویژه اعتقادات و باورهای مذهبی یکدیگر مورد ابتلای جهان شده است و متاسفانه امروز دنیا به فرهنگ غلطی از آغاز رنسانس به نام آزادی بیان شده است ، این جرات را به خود داده است که نسبت به هر چیز و کسی و حق و ناحق اظهار نظر کند، پا را فراتر گذاشته است و به ارزشهای دینی و مذهبی و نقدهای غیر مودبانه به مقدسات ادیان و مذاهب توهین و اهانت کنند.

آیت الله گلپایگانی، افزود: در حالی که در گذشته مقدسات مذاهب و تمام باورهای دینی و غیر دینی برای هر شخص قابل احترام است، مگرکسی بحثی و مطلب دارد که باید با دلیل و تعصب نسبت به آن اظهار نظر کند، بدون جسارت و توهین دلایل مستند بیاورد تا طرف مقابل را مجاب کند که هر کس به مقدسات طرف مقابل جسارت نکند و فرد مقابل این جرات را به خود می دهد از این حربه استفاده بکند و نسبت به مقدسات فرد جسارت کند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: اسلام بشدت از این نوع فرهنگ غلط منع کرده است و نمی تواند به عنوان آزادی بیان و آزادی حق، نسبت به حق خود توهین و جسارت کند، قرآن کریم در رابطه با مشترکین می فرماید: " وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ"به معبودهای آنان توهین و جسارت نکنید ، با اینکه مشرک هستند و بت پرست هستند.

وی عنوان کرد: قرآن می فرماید: " وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ۚ"امت اسلامی را از هرگونه تهمت ، اهانت ، جسارت ، افترا پاس می دارد؛ وجادلهم... از کسانی می گوید که از یک مذهب نبودند ، چه برسد به ما که از یک مذهب هستیم، اگر به ابتدای آیه توجه کنیم متوجه می شویم که ابتدای آیه ، دعوت به حق و حقیقت است و حکمت و موعظه با این روش حرکت کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: احترام به مقدسات از احترام به خود اشخاص مهمتر است، چه بسا اگر به خود شخصی توهین کنیم اینقدر نسبت به توهین مقدسات او متاثر و ناراحت نشود؛ زمانی که خداوند در رابطه با مشرکین چنین می فرماید ، به مراتب به مذاهب اسلامی این امر از یک اهمیت بیشتری برخوردار است و سیره ائمه طاهرین نیز همین گونه بوده است.

وی درپایان تاکید کرد: احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می باشد و در آیات دیگر قرآن کریم مانند آیه 13سوره شوری اشاره شده است که صراحتا می فرماید دین را به پا دارید و متفرق نشوید و اهانت باعث اضمحلال یک دین است که ممکن است که یک دین حق باشد و بدلیل تفرقه بین امت از بین برود و این از دسیسه های استعمار می باشد.
 
انتهای پیام/
 
 
 

دیگر خبرها

  • پیولی: هواداران حق دارند ما را هو کنند!
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • کسبه بردسکن به احترام امام صادق (ع) محل کسب خود را تعطیل کردند
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • ادای احترام اوسمار ویرا به زنان پرسپولیسی + عکس
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه