Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امیرالمومنان علی ابن ابیطالب (ع)، اظهار داشت: حضرت علی (ع) الگوی برتر بشریت است و آن حضرت از خصایص ویژه علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، صبر و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی برخوردار بود که الگوی همه ما برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: اخلاق مداری، عدالت ورزی و برپایی مساوات، مهمترین شاخصه حکومت امیرالمومنان علی (ع) بود و ایشان همواره اجرای قوانین دین و برپایی عدل و مساوات را مدنظر داشت.

قربانپور بیان کرد: حضرت علی (ع) عدل مجسم و مظهر حق است، وجود نازنینی که عدالت با ایشان نمایان شد و ظلم و ستم فرونشست. باید در عظمت شخصیت حضرت علی (ع) بیاندیشیم و از منش و سیره آن حضرت الگو بگیریم و حداکثر تلاش را داشته باشیم تا حق صاحب این روز را ادا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در عصر حاضر، جوانان پویا و با استعداد ایران اسلامی باید با الگوگیری از حضرت علی (ع) در راستای تحقق آرمان‌های انسانی و تعمیق باورهای دینی تلاش خود را به کار گیرند.

وی همچنین با اشاره ماه ضیافت الهی و شب‌های قدر تصریح کرد: شب‌های قدر در حقیقت برترین و پربرکت‌ترین شب‌های ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی است، همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید شب قدر بهتر از هزار ماه است و نبی مکرم اسلام نیز فرموده اند شب قدر سرور تمام شب‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: مسلمانان بایستی در چنین شب‌هایی با اظهار بندگی و عبودیت، احیای معنوی و ارائه حاجات خود به درگاه خداوند، از برکت و رحمت الهی بهره مند شوند. شب‌های قدر فرصتی برای تقاضا از درگاه الهی به منظور استغفار و بخشش گناهان ما است و بایستی خود را از این فرصت معنوی برخوردار سازیم.

قربانپور در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان امسال، یک‌هزار و ۱۲۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف روستایی و شهری استان مرکزی اعزام شده اند و برپایی آئین جزء‌خوانی قرآن در نقاط مختلف از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان بوده است.

کد خبر 4626937

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شهادت حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • میرسلیم: هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724