Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این منجم در وبلاگش توضیح داده که پس از انجام محاسبات لازم برای تخمین زمان عبور این ماهواره ها از آسمان، با دوربینش به انتظار نشسته. نتیجه نیز بسیار زیبا و منحصر به فرد از آب در آمده: رشته ای از نقاط سفید و نورانی که در حال حرکت در آسمان بودند؛ صحنه ای که باعث شد برخی فکر کنند بشقاب پرنده دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قادر به شمردن 56 ماهواره شد که به گفته او تا زمانی که هر یک به مدار خود برود، قطارشان هر شب دو تا سه باز از آسمان عبور می کند.

این ماهواره ها پس از دو بار تعویق بالاخره هفته گذشته به فضا ارسال شدند. استارلینک پروژه ایلان ماسک برای تامین اینترنت سراسری در کره زمین با سرعت حداکثر یک گیگابیت بر ثانیه است.

 

تصویر این ماهواره ها قبل از رها شدن در مدار

این 60 ماهواره پروژه استارلینک در مدار بسیار بالای زمین و ارتفاع 440 کیلومتری رها شده اند و قرار است با استفاده از پیشرانه های خود به ارتفاع 550 کیلومتری برسند. همچنین پرتاب این ماهواره ها رکورد وزن محموله ارسال شده توسط راکت فالکون 9 را شکست و از 10.6 به 18.5 تن ارتقا داد.

این ماهواره ها فعلا هرشب دو تا سه بار از آسمان عبور می کنند

به گفته ایلان ماسک این پروژه به تنهایی یکی از دشوارترین چالش های مهندسی بوده که تاکنون اجرا شده. این تیم برنامه دارد تا سال 2020 مجموعا 11 هزار و 943 ماهواره استارلینک به فضا بفرستد تا ناوگان خود را تکمیل کند. گفتنی است تکمیل چنین پروژه عظیمی احتمالا میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت اما به گفته ماسک اسپیس ایکس سرمایه لازم را در اختیار دارد.

این میلیاردر آمریکایی امیدوار است با استفاده از درآمد بالای حاصل از این پروژه قادر به تامین هزینه های لازم برای فرستادن انسان به مریخ و تشکیل اولین جامعه انسانی در این سیاره شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه ماسک ماهواره مدار زمین هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس

طبق گفته اوکراینی‌ها محل تجمع نیروهای روسی به وسیله موشک‌های دارای کلاهک خوشه‌ای ATACMS مورد اصابت قرار گرفته، باتوجه به ویدئو حداقل سه موشک در حمله استفاده شده است.اگر به لحظات اول ویدئو توجه کنید در ثانیه دوم پیش از رسیدن موج بمب‌های خوشه‌ای یک برخورد بزرگ دیده می‌شود که در واقع حاصل اصابت کلاهک ‌خوشه‌ای خالی شده موشک ATACMS در فاز آخر است./Viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود