Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاء الدین قاسمی از تعزیه خوان های کشورمان در خصوص اجرای تعزیه در شب های قدر در تماشاخانه سنگلج در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برنامه ریزی ها و تصمیم مدیران بر این شد که تعزیه خوانی در تماشاخانه سنگلج اجرا شود تا مخاطبان بیش از گذشته به سمت تماشاخانه سنگلج رفته و از آن بهره برداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:از گروه ما برای اجرای تعزیه در تماشاخانه سنگلج دعوت شد و ما در شب های  احیا که مصادف با شهادت حضرت علی (ع) است ,تعزیه هایی مرتبط با این موضوع را اجرا می کنیم.

قاسمی با بیان اینکه  تعزیه های «فضل و فتاح»، «جوانمرد قصاب » و  شهادت حضرت علی (ع) در این شب ها اجرا می شود،گفت: مردمی که به تماشای شب اول تعزیه نشستند بسیار راضی بودند . هر کدام از تعزیه خوان های ما سابقه چندین ساله در اجرای تعزیه دارند و از پیشکسوتان تعزیه هستند.

وی در خصوص کم رنگ شدن تعزیه خوانی در سال های اخیر و کوشش هنرمندان در این عرصه گفت: من عضوی از انجمن پیشکسوتان هستم که با تعداد بسیاری از هنرمندان جلسه ای برای این موضوع گذاشته شد و در آن جلسه نیز صحبت هایی با وزیر ارشاد و معاون ایشان مطرح شد ولی هنوز ما یک تکیه نداریم البته قبلا تکیه داشتیم ولی خراب شد و در حال حاضر تئاتر شهر جایگاه تعزیه شده است اما بهترین مکانی که تعزیه اجرا می شود، جشنواره آیینی و سنتی است.

قاسمی گفت: متاسفانه ما جایی نداریم که در آن تعزیه را به مردم نشان داده و مردم را از اصل آن آگاه کنیم . از طرفی هنرمندانی داریم که سال ها است در حوزه تعزیه فعالیت دارند و این هنرمندان کار دیگری جز تعزیه خوانی ندارند از این رو مجبور هستند در مکان هایی تعزیه خوانی انجام دهند که مناسب تعزیه نیست و این فقط به دلیل امرار معاش است.به همین دلیل تعزیه خوانی به درجه مدنظر ما نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه گروه ما تعزیه را به کشورهای اروپایی برای اجرا برد, بیان کرد: استقبال مخاطبان در کشورهای اروپایی از تعزیه بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی رمضان 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس