Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام یک مقام متعلق به دفتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان نمی‌خواهند بر سر انتخاب رئیس بعدی کمیسیون اروپا اختلاف نظر داشته باشند.

 به گفته این مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون و صدر اعظم آلمان "به صورت ایده‌آل" به دنبال به سرانجام رساندن فرآیند گزینش رئیس بعدی کمیسیون اروپا در ماه ژوئن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام با شرح یک گفت‌وگوی تلفنی میان رهبران آلمان و فرانسه تصریح کرد، به نظر می رسد که این دو رهبر دیدگاه‌های کمی متفاوت در مورد چگونگی انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپا دارند.

مکرون به مرکل تاکید کرد، به دنبال این است که شورای اروپا در نشست امروز سه شنبه خود برای انتخاب رئیس کمیسیون اروپا دیگر از نظام انتخاب اتوماتیک کاندیدای تعیین شده از سوی حزب برنده در انتخابات پارلمان اروپا (Spitzenkandidat) استفاده نکند اما ظاهرا مرکل این سیستم را ترجیح می دهد.

این منبع خبری عنوان کرد، ماکرون اطمینان دارد که اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد موضع او توافق می کنند.

این منبع در ادامه افزود: ماکرون گفته که سیستم "کاندیداهای معرفی شده برای ریاست کمیسیون اروپا از سوی احزاب پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا" سیستمی مشروع است اما انتخاب رئیس جدید این کمیسیون باید به گونه‌ای باشد که بازتاب دهنده نتایج انتخابات پارلمانی یکشنبه باشد.

مکرون به همتای آلمانی خود تصریح کرد، سومین بلوک بزرگ در پارلمان اروپا یعنی میانه‌روهای لیبرالی که حزب ماکرون به آن تعلق دارد، باید بخشی از فرآیند انتخاب این رئیس باشد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اورسولا فون در لاین گفت که در سفر به رفح، وضعیت این شهر را «غیرقابل تحمل» دیده و حمله اسرائیل به آن را «غیرقابل قبول» دانست.

این مقام آلمانی که برای دومین بار نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا شده است، در پاسخ به این سوال که آیا حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه «خط قرمز» است یا خیر و منجر به وضع تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل می شود، گفت: «من هرگز خط قرمزی ترسیم نمی کنم، اما فکر می کنم اگر [نخست وزیر بنیامین] نتانیاهو حمله کند، کاملا غیرقابل قبول خواهد بود».

فون در لاین همچنین اضافه کرد: در صورت حمله اسرائیل به رفح، کمیسیون با کشورهای عضو نشستی تشکیل خواهد داد و در مورد این حمله اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی پیشنهاد پایان جنگ در غزه، گفت که همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده و در عین حال از رهبران تل آویو خواسته است تا در چارچوب قوانین بشردوستانه و بین المللی عمل کنند.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه بر برقراری آتش بس تاکید کرد و تنها راه حل موجود را ایجاد دو دولت برای رسیدن به صلح در منطقه دانست.

تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آن پناه گرفته اند.

همزمان آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است، روز دوشنبه از حماس خواست تا پیشنهاد آتش بس اسرائیل را به عنوان آخرین شانس مذاکرات برای توافق پیش از حمله به رفح بپذیرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه در یک تماس تلفنی از نتانیاهو خواسته بود تا عملیاتی را در این منطقه آغاز نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است