Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@14:18:41 GMT

وزیر نیرو: باید از مردم بپرسیم خاموشی داریم یا خیر؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۳۳۸۸

ساعت 24- وزیر نیرو درباره این‌که آیا امسال با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه خواهیم شد یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که باید از هم‌وطنان و مصرف‌کنندگان پرسید.

رضا اردکانیان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا امسال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که من باید از هموطنان عزیز مصرف‌کننده بپرسم که آیا قرار است کماکان مصرف صحیح داشته باشیم و چنانچه پاسخ مثبت بشنوم، می‌توانم اعلام کنم هیچ نوع خاموشی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف کشور تاکید کرد: بارش‌های اخیر بخشی از کمبودهای سال گذشته که ناشی از کم بارشی بود را برطرف کرده است اما با توجه به شروع زودرس فصل گرما، هموطنان هم در بخش خانگی و هم در بخش‌های عمومی اداری باید توجه داشته باشند دمای آسایش را از حدی که موجب آسایش است پایین‌تر نیاورند.

وزیر نیرو درباره ظرفیت تولید برق در ایران اظهار کرد: ظرفیت تولید روال خود را طی می‌کند. پیش بینی شده بود که امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شود که میزان قابل توجهی از آن محقق خواهد شد.

ساخت حدود ۶۰ سد ملی و ۵۰ سد استانی

اردکانیان در ادامه با بیان این‌که از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۶۰ سد ملی و حدود ۵۰ سد استانی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم نیز به این تعداد اضافه خواهد شد. وزارت نیرو بر اساس برنامه توسعه کشور و پتانسیل منابع آبی طرح‌هایی را نهایی و مطالعه کرده است که در مرحله اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: در صددیم در آینده نزدیک با توجه به آخرین برآوردها و احتمالاتی که در بحث‌های تغییر اقلیم داده می‌شود، به درک و دریافت دقیق‌تری از شرایط آبی کشور برسیم تا اگر تغییراتی لازم است اعمال شود.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که مخازن و سدهای دست‌ساز بشر برای اهداف اصلی و فرعی مختلفی ساخته می‌شود اظهار کرد: از حدود ۴۷ هزار سد بزرگ دنیا رقم قابل ملاحظه‌ای از سدها هستند که هدف اصلی آن‌ها کنترل سیلاب، تولید انرژی، تأمین آب شرب و … است. البته این به این معنی نیست که سدها تک منظوره هستند.

لزوم ساخت سدهایی برای کنترل سیلاب

اردکانیان ادامه داد: چنانچه به این نقطه برسیم که اگر شرایط بارش‌ها از شرایط معتدل تبعیت نخواهد کرد و رادیکالیزم آب و هوایی خواهیم داشت و ممکن است چند سال خشک داشته باشیم و بعد با ترسالی مواجه شویم، باید سدهایی با کنترل سیلاب داشته باشیم و مخازنی داشته باشیم که هر گاه که این بارش‌ها صورت می‌گیرد، امکان نگهداشت را داشته باشند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود

امام جمعه اهواز گفت: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

به گزارش مهر، سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

 موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروز‌های بزرگی ایجاد شده است.

موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم