Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@00:19:40 GMT

طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی تهیه می شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۸۹۳۴

طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی تهیه می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی به منظور تجمیع پتانسیل های موجود در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران از تهیه طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی خبر داد و گفت: این طرح با هدف تجمیع پتانسیل های موجود در روستاها اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی را ضرورت تقویت پایدار روستاها عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با شناسایی ظرفیت ها، اثرپذیری و اثرگذاری روستاها بر همدیگر را بررسی کرده و نقشه راهی را برای ماندگاری روستاییان در روستاها تدوین می کند.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه همراهی کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی، مراکز دانشگاهی و سمن ها برای این طرح با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضروری است، افزود: این نهاد تلاش می کند تا از طریق یک نظام اجرایی مناسب و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین سازمان های تصمیم‌گیر در استان و سطح ملی زمینه لازم برای تحقق اهداف را فراهم کند.

 

وی اجرای این طرح را موجب شکوفایی و سرزندگی محیط های روستایی خواند و ادامه داد: این طرح با همکاری و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام می شود.

 

به گفته صنعتی منفرد، طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی به عنوان بالادست کلیه طرح های نقطه ای و جزیره ای مرتبط با روستاهای استان خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح با مطالعه همزمان 17 بخش استان، که ماهیتی یکپارچه و فرابخشی دارد تدوین می شود و در قالب این طرح، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت ‌ها، به تفکیک منظومه ‌هایی را تشکیل می دهند و هر یک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل خواهند شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در این طرح، شناسایی روستاهای دارای قابلیت در بخش ‌های گردشگری، فرهنگی، کشاورزی و تولیدی در دستور کار قرار می‌ گیرد  تا با مدیریت واحد، زمینه لازم برای استفاده روستاهای همجوار از ظرفیت‌ های یکدیگر در قالب یک منظومه فراهم شود.

 

صنعتی منفرد، ادامه داد: توسعه فعالیتهای اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی ، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و  تثبیت جمعیت روستائی از اهداف اصلی این طرح است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان خبرگزاری شبستان اردبیل شب های قدر احیای شب قدر مسجد استان بوشهر منظومه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند

داریوش بلدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پس از بازدید از مناطق حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: در جاسازی در منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت با لحاظ ضوابط و قوانین انجام شود.

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به رعایت ملزومات و ضوابط طرح هادی در مناطق روستایی بیان کرد: حق تفکیک منازل طبق ضوابط ۱۲۰ متر پیش بینی شده است که باید رعایت شود.

بلدی با بیان اینکه حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند، گفت: کمیته‌ای برای تعیین تکلیف زمین‌های روستای حادثه دیده شفت تشکیل می‌شود و در این کمیته نظر بر کاهش حق تفکیک را پیشنهاد خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار بازنگری محدوده روستای امامزاده ابراهیم شفت ۳۵ هکتار ارزیابی شده است، افزود: سند بخشی از زمین‌های این روستا توسط بنیاد مسکن اخذ شده و مابقی هم با کمک بنیاد مسکن به صدور سند منتهی می‌شود.

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: در احیا و بازسازی مجدد روستای امامزاده ابراهیم شفت باید ضمن توجه به رعایت دستورالعمل‌های علمی و فنی به گونه‌ای عمل شود که به بافت روستایی و سنتی آن لطمه‌ای وارد نشود.

کد خبر 6098469

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است