Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت بر لزوم بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت به منظور تحت پوشش قرار دادن داروهای ضروری تاکید کرد. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ حنان حاج محمودی بر ضرورت بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت تاکید و اظهار کرد: بعد از در دستور کار قرار گرفتن اصلاح کدینگ در سازمان بیمه سلامت و بررسی 2 هزار و 400 دارو و مقایسه آن با کد IRC سازمان غذا و دارو، بسته خدمتی در این بخش به یک هزار و 800 قلم دارو کاهش یافت چراکه در بسته فعلی حدود 600 دارو تولید نمی‌شود و یا قیمت‌گذاری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از داروهای موجود چندان مورد مصرف قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل لازم است که این داروها از لیست بسته خارج شده و به جای آن داروهای ضروری از جمله داروهای خوراکی بیماران دیابتی پوشش داده شوند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت به سامانه تایید دارو اشاره کرد و گفت: ما بر روی 100 داروی پر هزینه اول تمرکز کردیم، از 100 دارو اول، البته تنها 8 دارو که مراجعات زیادی دارند، در این سامانه الزاما ثبت نمی‌شوند و سایر داروها براساس پرونده‌ای که برای بیماران تشکیل شده و نوع بیماری و راهنماهای بالینی (گایدلاین ها) مربوطه در اختیار بیماران قرار می‌گیرند.

حاج محمودی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت در سال 96 تقریبا 3 هزارو  500 میلیارد تومان بابت دارو هزینه کرده است که حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان از این داروها مربوط به بخش سرپایی بوده است.

وی افزود: قبل از سال 92 که قرار بود یارانه دارو به بیمه سلامت منتقل شود، آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند سفکسیم و کواموکسی کلاو و یا متفورمین جزو داروهای پرهزینه سازمان بودند ولی وقتی یارانه دارو به میزان 600 میلیارد به سازمان‌های بیمه گر منتقل شد، توزیع داروها تفاوت پیدا کرد به طوری که انسولین‌های قلمی اولین داروی پرهزینه سازمان را تشکیل می دهد؛ در نهایت باید گفت که تغییر رویکرد پزشکان برای تجویز دارو در تغییر ترکیب دارویی سازمان بسیار موثر بوده است.

مشکلی برای تأمین دارو در شرایط تحریم نداریمصندوق نوآوری یکی از مهم‌ترین راه‌های تامین زیرساخت تولید داروبسیاری از مردم برای تأمین داروهای خاص ‌مجبورند به ‌بازار ناصر خسرو مراجعه کنند

انتهای پیام/

R1538/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت بیمه سلامت داروی شیمیایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت بیمه سلامت داروی شیمیایی وزارت بهداشت بیمه سلامت داروی شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • بازنگری مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت بیمه سرمد/ بهشتی‌نژاد مدیرعامل بیمه سرمد: ارائۀ خدمات بیمه‌ای به‌هنگام با حفظ کیفیت مهم‌ترین رکن مأموریت بیمه سرمد خواهد بود
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی