Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد عصر چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اطهار داشت: در شهرستان گناوه به منظور اجرای مطلوب طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تمهیداتی و برنامه ریزی هایی اندیشیده شده و اطلاع رسانی‌هایی نیز صورت گرفته است.

فرماندار گناوه گفت: خانه سمن‌ها، فعالان اجتماعی، ائمه جمعه گناوه و ریگ و ائمه جمعه اهل تسنن، وعاظ دینی در مساجد و تکایا اهداف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا را به مردم اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی چهره به چهره از مواردی مهم است که می‌توان در جمع‌های مختلف این طرح را از این طریق نیز اطلاع رسانی کرد و نشر بنر و پلاکارد و پوستر، پخش کلیپ‌هایی از طریق فضای مجازی نیز در دستور باشد.

فرماندار گناوه با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی این طرح خاطرنشان کرد: رسانه‌های شهرستان همواره در کنار مسئولان و مردم در موارد مختلف حضوری فعال دارند و انتظار می‌رود در زمینه اطلاع رسانی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا نیز تلاش کنند.

وی بیان کرد: با اشاره به اینکه همه ادارات شهرستان آمادگی کامل برای اجرای این طرح را دارند اضافه کرد: حضور مسئولان در ایستگاه‌ها باعث دلگرمی مسئولان اجرای طرح می‌شود که لازم است مدنظر قرار گیرد.

پاک نژاد گفت: دستگاه‌های اجرایی، دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها در زمینه اجرای طرح با شبکه بهداشت هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند و شهرداری‌های گناوه و ریگ امکانات لازم را در اختیار شبکه بهداشت قرار دهند و بخصوص بیلبوردهای تبلیغاتی در ورودی‌های شهرها مدنظر باشد.

فرماندار گناوه تصریح کرد: جهت امنیت پایگاه‌های اجرای طرح با نیروی انتظامی مکاتبه شود و برای کمیته امداد و بهزیستی و درمانگاه تأمین اجتماعی با توجه به تعداد زیاد مراجعه کننده پایگاه در نظر گرفته شود و افرادی مستقر شوند.

فشار خون بالا قاتل خاموش است

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز گفت: بیماری فشار خون بالا قاتل خاموش است که زمینه ساز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

محمد باز یاری افزود: این مجموعه برنامه ریزی لازم برای هرچه بهتر اجرای این طرح انجام داده و مراکز درمانی در سطح شهر و روستاهای شهرستان آمادگی کامل دارند.

وی بیان کرد: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از افراد بالای ۳۰ سال فشار خون گرفته و بررسی و اندازه گیری می‌شود و افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند در این طرح شناسایی شده و جهت ادامه درمان راهنمایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح باعث بالا بردن سواد اجتماعی و سلامت جامعه و افزایش خود مراقبتی شده تا افراد برای سلامت خود ارزش قائل شوند و بتوانند پیگیر وضعیت سلامت خود باشند.

بازیاری اضافه کرد: فراخوان و اطلاع رسانی این طرح از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی، کلیپ‌ها و نصب بنر و پلاکارد و پوستر در مجامع عمومی آغاز شده که تا پایان اجرای طرح ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: از شورای اداری و سلامت شهرستان انتظار داریم که این شبکه را در اجرای هرچه مطلوب‌تر طرح یاری کنند تا جمعیت تحت پوشش به خوبی از آن بهره برده و شهرستان در جایگاه خوبی قرار گیرد.

کد خبر 4629078

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی بعد ظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبشهت_ در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن همه تلاشش را انجام می‌دهد تا بی‌عفتی و لاابالی‌گری را در جامعه ترویج دهد.

وی افزود: اگر وحدت، همدلی و انسجام نباشد بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود، تصمیماتی که در کاشان گرفته می‌شود همه منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: اگر وحدت و همدلی و انسجام باشد اقدام و عمل رخ می‌دهد، باید بتوانیم بن‌بست‌ها را بشکنیم، با اجرای قوانین و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و کار کارشناسی می‌توانیم از کار مردم گره گشایی کنیم.

محمدی فشارکی افزود: توجه نکردن دستگاه‌های دولتی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب فاصله بین مسئول و مردم، بروز بخشی از بی‌اعتمادی‌ها در جامعه و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و نوعی خود تخریبی است.

وی اظهار کرد: عدم توجه مدیر به مقوله اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها توسط دستگاه‌های اجرایی نوعی خود تخریبی و خود تضعیفی است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: رسانه‌ها از مسئولان شهرستان کاشان گلایه مند هستند، چراکه برخی از مسئولان خدمات انجام شده در دستگاه خود را به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

محمدی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند و شبکه‌های مجازی شهرستان در دست افرادی قرار می‌گیرد که به جای تقویت روحیه و امیدآفرینی در جامعه تخریب، یاس و ناامیدی را تبلیغ می‌کنند و مردم هم ناامید می‌شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید متوجه عملکرد مسئولان شوند و این مهم از طریق بیان دستاوردها و خدمات از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود.

هادی کاشانی مدیر بحران کاشان هم در جلسه شورای اداری اظهار کرد: بارش‌های چهارم اردیبهشت باعث بروز بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به جاده‌ها، خطوط ریلی، خانه‌های سازمانی و بخش کشاورزی در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: خسارت برآورد شده شامل ۲۱۳ هکتار از باغات و مزارع صیفی و سبزی بود که شامل ارزش‌گذاری نابودی حدود ۸۷۰ تن انواع محصولات باغی و زراعی، ۴۵ رأس گوسفند، تخریب چهار رشته قنات و چند کیلومتر جاده بین مزارع است.

کاشانی با اشاره به اهمیت گزارش‌های هواشناسی تأکید کرد: از بهره‌برداران در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامداری و گلخانه‌ای، درخواست داریم موارد ایمنی را رعایت کرده و خسارت‌های احتمالی را به واحدهای مربوط در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به حفاظت سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات از جمله ضرورت‌هایی است که کشاورزان باید در برابر سیل و بارش رگبار باران مورد توجه جدی قرار دهند.

کد خبر 748920

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود