Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@06:25:28 GMT

ممانعت از ورود نمایندگان کاتالان به پارلمان اروپا

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۸۱۰۰

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کارلوس پوجدمون» رهبر پیشین منطقه خودمختار کاتالونیا که در انتخابات پارلمان اروپا به‌عنوان نماینده انتخاب شده است، شامگاه گذشته -چهارشنبه- گفت که از ورود او به ساختمان پارلمان ممانعت شده است.

طی انتخابات پارلمان اروپا سه سیاستمدار کاتالان که از هواداران همه‌پرسی استقلال این منطقه بودند توانستند به جمع نمایندگان اروپایی بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اوریول جونکراس» معاون پیشین رئیس دولت خودمختار کاتالونیا یکی از افرادی است که توانسته به پارلمان اروپا راه پیدا کند. «آنتونی کامین»، مشاور پیشین سلامت دولت کاتالونیا، نیز از دیگر سیاستمداران این منطقه خودمختار است که به‌عنوان نماینده پارلمان اروپا انتخاب شده است.  

با این حال، پوجدمون در پیامی توئیتری اعلام کرد: «دبیر کل پارلمان اروپا دستور داده که از ورود من، جونکراس و کامین به ساختمان پارلمان اروپا جلوگیری کنند. هیچ مبنای قانونی‌ برای این کار وجود ندارد.»

پوجدمون افزود که او و کامین به این دلیل نتوانستند وارد پارلمان اروپا شوند که نام‌شان در فهرست «ممنوع‌الورودها» قرار داشت.   

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی