Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی علیزاده -تحریریه پارسینه| خبر کوتاه بود و اما هولناک . دکتر نجفی با شلیک گلوله همسر دومش را کشت!

در این روزها چه روایتهایی و قضاوتهایی از حادثه ای که پیرامون یکی از دولتمردان سابق و شاید سرمایه های نظام افتاده، نشد!

ایکاش بیشتر از اینها منصف بودیم.

از لحظه ای که خبر این حادثه تلخ به بیرون از یکی از آپارتمانهای برج دوبرال سعادت آباد درز پیدا کرد، شاید رسانه های بیطرف بین المللی فراتر از انتظاری که می رفت، این خبر را به جهان مخابره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبری که وزن آن شاید متعادل تر از رسانه های داخلی بود واهمیتش فقط در این حد که یکی از اعضای سابق کابینه خاتمی و روحانی و البته مدیر سابق کلانشهری همچون تهران دست به جرمی هولناک زده است.

اما رسانه های داخلی که برخی هم با شیطنت و برخی هم از روی عقده گشایی پیرامون این واقعه نوشتند و تحلیل کردند را چه باید گفت؟ رسانه هایی که در صف بندی جناحی نجفی را به لکه ننگ روحانی در کارنامه دولت تشبیه و حمله و حمله کردند!

محمدعلی نجفی  امروز در جایگاه متهم، همانطور که همسر سابقش هم تأکید کرده، همچنان با متانت و آرامش خاصی رفتار می کند. شاید هیجان و سراسیمه بودن عوامل تلویزیون و مجری معروفش که از این دست حوادث جنایی را پوشش می دهند، آنقدر حاشیه تولید کرد که خود نجفی از زمان ورودش به آگاهی تا پوشیدن لباس زندان، اسیر حاشیه نشد.

حاشیه های عجیب و غریب که رئیس پلیس را مجبور به توضیحاتی به افکار عمومی کرد. از نحوه و چگونگی پذیرایی و احترام به محمدعلی نجفی در ماه مبارک رمضان تا سایر حواشی که لاشخورهای ضد انقلاب بر روی آن موج سواری کرده و برای خود به نحو احسن از این آب گل آلود ماهی صید کردند.

انتشار محتوای غیر منصفانه و متنوع شامل تیکه ها و متلکهای متوالی که پلیس و عوامل زحمتکش ناجا را به باد تمسخر گرفتند که چرا از متهم پذیرایی شده و چرا مقام ارشد پلیس به سیاستمدار کهنه کار و البته «قاتل» ادای احترام کرده در حالیکه مردمی که در یک گوشه خیابان دست به اعتراض می زنند و یا در ایام روزه داری آب میوه میل می کنند به بدترین وجه ممکن، توسط پلیس تنبیه می شوند!

و خلاصه اینکه چرا اسلحه و آلت قتاله ای که احتمالاً با سماجت مجری سیما، برای نمایش مقابل دوربین قرار گرفت، بجای اینکه در لابراتوآر تخصصی پلیس جنایی باشد، در دستان مجری خبرهای جنایی و قضایی صدا و سیما باید قرار گیرد؟

قطعا اگر عوامل حاضر در صحنه سیما با تکیه بر امتیازی که برای حضور در محلهای ممنوعه و مکانهایی که حضور سایر خبرنگاران در آنجا میسر نیست، اندکی وقت شناسی، قدرشناسی و با انتخاب روشی علمی در پی تهیه گزارش از متهم بر می آمدند، بسیاری از این حواشی اصلاً پیش نمی آمد. عجله و شتابزدگی برای تهیه گزارش از فردی که هم ذاتاً آرام است و هم تعادل روانی مناسب ندارد و هم اینکه با پای خودش به پلیس مراجعه کرده اصلاً توجیه علمی و ژورنالیستی نداشته و ندارد.

روش نمایش اسلحه توسط مجری سیما، به ذهن هر بیننده ای که از جزئیات حادثه خبر ندارد، این موضوع را متبادر می کند که این تفنگ با خشاب پر در جریان یک جست و جوی طولانی پلیسی و بر پایه یک درگیری تن به تن از قاتل فراری کشف و ضبط شده است!

اصلا تصور کنیم از محمد علی نجفی در ساعت نزدیک به افطار پذیرایی هم شده باشد، هر روانشناس و آسیب شناس اجتماعی می داند که فرد متهم در چنین شرایطی به غیر از عذر موجه شخصی، چه به دلیل ارتکاب به جرم و ارتکاب به گناه کبیره و چه به لحاظ سفر و چه به لحاظ افت فشار و عدم تعادل روانی، قاعدتاً نمی توانسته روزه باشد و باید رفتار پرسنل انتظامی که بر پایه رافت اسلامی صورت گرفته ستود. دیگر لازم به توضیح نیست که چرا آبدارخانه آگاهی در آن لحظه نزدیک به افطار قطعاً آماده مهیا کردن بساط افطاری برای پرسنل بوده و قطعاً می توانسته از متهم پذیرایی کند.

از سوی دیگر چقدر گمانه زنی های مختلف و پیش بینی های عجیب و غریب در مورد اساس و منشا این حادثه،  نسبتها و برچسبهای ناروا به میترا استاد و از سوی دیگر کشاندن جزئیات حادثه به سمت بازیهای سیاسی و امنیتی شد. رفتاری که حاصل بی برنامگی و تشنگی ذاتی مردم و عوامل رسانه های داخلی در پرورش شایعه و دامن زدن به اخباری می شود که جو ملتهب جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده و نتیجه منفی و باطل در پی خواهد داشت.

پیرامون این واقعه تلخ حرف و حدیث فراوانی است، بنظر می رسد یکی از مهمترین علل حجم انبوه واکنشها در میان مردم و رسانه ها درباره این رخداد تأسف بار این باشد که طرف متهم و قاتل کسی است که باورش برای افکار عمومی و افرادی که نجفی را به لحاظ حیا و نجابت از نزدیک می شناسند سخت و دشوار کرده است.

اما باید قبول کرد اگر نجفی در یک انسداد روحی و روانی برای خاتمه به مشکلات شخصی خود در مسیر اشتباهی که در زندگی زناشویی اش برگزیده بود، دست به رفتاری ترسناک و غیر انسانی زده، بسیاری از مردان «هم وزن نجفی» در مقام و رتبه های گوناگون، این روزها با نون آغشته به خون ملت ارتزاق می کنند. کسانی که بوی تعفن رانت و دزدی آنها از بیت المال، تنفس را برای مردم سخت و خواب آسوده را از ملت سلب کرده است.

البته از حق هم نباید گذشت که اگر تکاپوی عوامل قضایی و تیز بینی قوه قضاییه نبود، چه بسا برخی از این انگل ها سالیان سال در سایه دلمشغولی و حواس پرتی عوام به گرفتاریهای، حواشی و مسائل و دردسرهای روزمره به رفتار دهشتناک خودشان ادامه می دادند!

محمد علی نجفی به عنوان یک نخبه علمی و دولتمرد سابق نظام و سیاستمدار کهنه کار، امروز با اتهام سنگینی روبروست. ممکن است فردا هم ابعاد تازه ای از جزئیات، علت و علل ماجرای حادثه ای که رخ داده روشن و افشا شود .اما در نهایت باید قبول کرد قسمت بزرگی از این حادثه و شاید کل این واقعه دارای ویژگیهایی است که به زندگی خصوصی چند خانواده پیوند خورده و لزوم رعایت احترام به این حریم رفتاری انسانی و خدا پسندانه است.

پرداختن به این دست موضوعات برای پر کردن کنداکتور خبری، جلب دنبال کننده و تکثیر کاربر در فضای مجازی کاری زشت و غیر اخلاقی است. در این چند روز به اندازه ای که افکار عمومی از جزئیات حادثه و اما و اگرها سیراب شود، خبر منتشر شده و بگذاریم قوه قضاییه و عوامل امنیتی و قضایی در کمال آرامش به این موضوع ورود کرده و وظایف خود را انجام دهند.

 

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدعلی نجفی میترا استاد قتل همسر زندان یک عکس یک پیام علی علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آفریقای جنوبی اعلام کردند که در پی فروریختن یک ساختمان چند طبقه در حال ساخت در شهر «جورج» دست کم ۳ نفر کشته شدند.

این ساختمان در شهر ساحلی جورج در حدود ۲۵۰ مایلی شرق کیپ تاون فروریخته است.

شهرداری شهر جورج با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۱ نفر همچنان در زیر آوار گرفتار هستند.

رسانه‌های این کشور در این خصوص اعلام کردند که در حادثه مذکور تنها ۱۰ نفر نجات یافتند و نیز تعداد زخمی‌ها این حادثه هم «چندین تن» رسانه‌ای شده است.

کد خبر 6098904

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها به مساله مطالعه ضریب بدهند
  • دستگیری محکوم متواری در گلوگاه
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد