Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:58:42 GMT

عملیات اجرایی پتروشیمی سنقر و کلیایی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۸۶۰۱

عملیات اجرایی پتروشیمی سنقر و کلیایی آغاز شد

عملیات اجرایی پتروشیمی سنقر و کلیایی امروز با حضور معاون وزیر نفت و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد. ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، عملیات احرایی پتروشیمی سنقر و کلیایی امروز با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مسئولان استانی در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکیت پتروشیمی سنقر و کلیایی با هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و پنج هکتار مساحت دارد. میزان سرمایه‌گذاری این طرح در حدود 40 میلیون دلار است و 48 هزار تن ظرفیت تولید دارد و مدت زمان اجرای طرح 12 تا 14 ماه برنامه‌ریزی شده است.

محصولات این شرکت کامپاند اتیلن، کمپاندپروپیلن و مستربچ است که در صنعت ساختمان، برق، خودروسازی، صنایع بسته‌بندی، کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی استفاده دارد و خوراک آن پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، مستربچ و افزودنی‌ها است.

سنقر محل اتصال 3 استان غرب کشور است

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار این شهرستان از جمله فرش و دانه‌های روغنی گفت: فرش سنقر و کلیایی به عنوان یک برند جهانی مغفول مانده است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در این مراسم گفت: شهرستان سنقر و کلیایی به دلیل موقعیت استراتژیک سه استان کردستان، کرمانشاه و همدان را به هم متصل می‌کند و قابلیت‌های بسیاری در زمینه صنعتی و کشاورزی دارد.

وی عنوان کرد: وجود منابع آبی، داشتن دو سد با تخصیص آب صنعتی و عبور خط گاز از این منطقه امکان ایجاد خوراک برای پتروشیمی و تأسیس واحد‌های پلیمری و واحد‌های پایین‌دستی صنایع پتروشیمی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: گام نخست برای تبدیل این منطقه به قطب صنایع پتروشیمی از طرف نیروهای هلدینگ خلیج فارس برداشته شده است و ایجاد اشتغال در این زمینه تلاش مسئولان را می‌طلبد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه ظرفیت ایجاد پتروشیمی بالادستی به دلیل منابع مناسب وجود دارد اما اعتبارات مالی سنگین است افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری و تأمین امنیت آن نیاز اولیه امروز است و در صورت سرمایه‌گذاری به تبع شرایط اقتصادی امنیت را تأمین می‌کند.

وی بیان کرد: امروز امنیت باید از اقتصاد حمایت کند و فردا اقتصاد امنیت‌آور است و این موضوع در استان‌های مرزی مهمتر است؛ بنابراین ظرفیت سرمایه‌گذاری در این مناطق موضوعی اجتناب‌ناپذیر است و شرکت‌های خصوصی باید گام جدی بردارند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه این استان با تقدیم 9800 شهید دین خود را ادا کرده است گفت: این استان تاکنون دروازه‌بان خوبی بوده و امنیت کشور را فراهم کرده است و اکنون باید دولت دین خود را به این استان ادا کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با  فرش سنقر و  کلیایی یک برند جهانی است اما مغفول مانده است عنوان کرد: دانه‌های روغنی و تخمه آفتابگردان شهره جهانی دارد اما نیازمند نهایت بهره از این ظرفیت است.

ساخت مجتمع‌های پایین‌دست برای پتروشیمی سنقر

فرماندار سنقر و کلیایی در این مراسم با اشاره به اینکه این شهرستان در مثلث سه استان قرار گرفته و ظرفیت‌های اشتغالزایی بسیاری دارد اظهار داشت: این شهرستان 211 روستا، دو شهر و هشت دهستان و بیش از 82 هزار نفر جمعیت دارد. 

محمدناصر معصومی‌زاده با بیان اینکه این شهرستان دو برند جهانی فرش و آفتابگردان دارد عنوان کرد: یکی از دغدغه های اصلی نظام و ریاست جمهوری مشکلات ناشی از نرخ بالای بیکاری است.

معصومی‌زاده با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان کرمانشاه از سال 92 تا 96 کنترل نشده و به 21.2 رسیده بود گفت: اما نرخ بیکاری در سال گذشته و با تهیه سند اشتغال به 18.7 درصد رسید.

وی با بیان اینکه امروز بارقه امیدی در دل مردم شهرستان ایجاد شده است افزود: باید برای زیرساخت‌های مجتمع‌های پایین‌دست این پتروشیمی اقدامات لازم انجام شود تا چرخه صنعت پتروشیمی در این شهرستان کامل شود.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه ایجاد ناحیه صنعتی جویم از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفت و در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری نیز مصوب شده است افزود: در این مدت استعلامات اصلی این ناحیه صنعتی اخذ و ناحیه صنعتی جویم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تعادل و توازن بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از برنامه‌های راهبردی این شرکت است گفت: باتوجه به اینکه شهرستان جویم از شهرستان‌های نوپای استان است، تمام تلاش خود را برای تسریع در راه اندازی ناحیه صنعتی بکارخواهیم بست.

او گفت: باراه اندازی ناحیه صنعتی جویم شاهد جذب سرمایه گذار، توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود. 

عظیمی با اشاره به اینکه برای راه اندازی ناحیه صنعتی، تامین زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز وجاده دسترسی از نیاز‌های اساسی است که بر اساس قانون باید توسط دستگاه‌های خدمات رسان تامین شود گفت:در راه اندازی این ناحیه صنعتی باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند تا، زیرساخت‌های آن به سرعت احداث شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:باتوجه به قرارگیری شهرستان جویم در محور ترانزیتی جنوب و موقعیت این ناحیه صنعتی در جوار این بزرگراه و همچنین ظرفیت‌های موجود در شهرستان بتوانیم شاهد تسریع در راه اندازی این ناحیه صنعتی و جذب سرمایه گذار باشیم.

در جلسه شورای اداری شهرستان جویم که به ریاست استاندار فارس برگزار شد مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی لارستان حداکثر ظرف مدت ۷ ماه نسبت به ایجاد مسیر دسترسی ناحیه صنعتی اقدام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز نسبت به اختصاص اعتبارات طرح اقدام کند.

همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین ۵ لیتر برثانیه آب بهمراه خط انتقال، تخصیص۷مگاوات برق از پست و اجرای خط انتقال برق، تامین ۵۰۰۰متر مکعب بر ساعت گاز و اجرای خط فیبر نوری تا ورودی ناحیه صنعتی جویم و تحویل و تحول و انتقال سند اراضی اقدامات لازم را انجام و بصورت هفتگی گزارش پیگیری اقدامات خود را به استانداری فارس اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی