Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@01:30:36 GMT

طرح ملی کنترل فشار خون در خراسان جنوبی اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۹۳۲۰

طرح ملی کنترل فشار خون در خراسان جنوبی اجرا می شود

احمدی گفت: طرح ملی کنترل فشار خون با هدف شناسایی بیماری های مرتبط در خراسان جنوبی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، « جلال احمدی» امروز پنج شنبه (4 اردیبهشت) در کارگروه  سلامت و امنیت اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با شعار«فشار خون؛ بدانیم و اقدام کنیم» از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا 15 تیر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام ارجاع الکترونیک بخشی از پرونده الکترنیک سلامت است، گفت: این طرح همزمان در سراسر ایران در حال اجرا است تا اطلاعات بیمار تحت پوشش ثبت و ضبط شود.

 

احمدی افزود: با اجرای نظام ارجاع الکترونیک، تمام اسناد کاغذی حذف و خدماتی که بیمار به آن نیاز دارد، به صورت پیشرفته و با هدف شناسایی بیماری های جدید انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح پرونده الکترونیک سال هاست که در بسیاری از کشورهای پیشرفته انجام می شود، گفت: نظام ارجاع با فراهم بودن زیرساخت ها می تواند رضایت مردم را در خصوص خدمات بهداشتی افزایش دهد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی صرفه جویی در زمان هدایت بیمار و جلوگیری از خدمات غیر ضروری، عدالت در دسترس، استفاده موثر از خدمات در سطح تخصصی، افزایش و بهبود کیفیت خدمات سلامت، دریافت نوبت الکترونیک را از اهداف نظام ارجاع الکترونیک برشمرد و گفت: در این روش نوبت ها به صورت الکترونیک ثبت و پزشکان به راحتی از سوابق پزشکی بیمار اطلاعات کسب می کنند.

 

احمدی گفت: برای معرفی و شناساندن این طرح به مردم نیازمند اطلاع رسانی توسط مدیران، دستگاه های اداری و رسانه ها هستیم.

 

وی در خصوص پایگاه اورژانس جاده ای علی آباد زارعین در محور معدن قلعه زری افزود: در خصوص راه اندازی این پایگاه هیچ مشکلی برای تامین زمین، ساختمان و اورژانس نداریم و تنها مشکل این پایگاه نیروی انسانی است که در صورت حل این مشکل و اعتبارات مصوب به زودی راه اندازی می شود.

 

«جمیله احمدی»، رئیس شبکه بهداشت خوسف هم در این جلسه در خصوص بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، افزود: برای وضعیت کلی بیماری های جهان و بیماری های خاموش ناشی از فشار خون که دلیل اصلی 40 درصد بیماری ها است، این طرح هم اکنون در شهرستان خوسف در حال اجرا است.

 

وی پیش بینی کرد با اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان از جمعیت 11 هزار و 983 نفری تحت پوشش شبکه بهداشت، سه هزار بیمار جدید کشف شود.

 

رئیس شبکه بهداشت خوسف افزود: بسیاری از مردم از میزان فشار خون خود اطلاعی ندارند و به سادگی از کنار آن می گذرند در حالی که فشار خون بالا می تواند پیامدهای غیر قابل جبرانی حتی مرگ به دنبال داشته باشد.

 

احمدی از فعالیت 21 خانه بهداشت و شش مرکز خدمات جامع در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تعداد 140 نیروی انسانی در حال خدمت رسانی به مردم هستند ولی هنوز نیازمند نیروی انسانی هستیم.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر روز قدس راهپیمایی روز قدس خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر اردبیل ماه رمضان ماه مبارک رمضان استان بوشهر طرح بسیج ملی فشار خون بالا خوسف خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند