Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری نشست یادداشت تفاهم طرح سنجش و ارتقا سلامت پناهندگان و مهاجرین خارجی (پروژه تشخیص و درمان سل) اظهار کرد: این پروژه در راستای تحقق تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در "حوزه سلامت" و اجرای یک همکاری سه جانبه با کشور‌های افغانستان و پاکستان که قرار است با حمایت‌های مالی و فنی وزارت بهداشت این کشور‌ها و همچنین دفاتر منطقه‌ای توسعه سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و صندوق جهانی پول برای مبارزه با بیماری‌های سل، ایدز و مالاریا و در یک فرآیند سه ساله انجام گیرد، شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماریابی سل در جمعیت اتباع و مهاجرین

گویا در تشریح این تفاهم نامه، افزود: در سال اول به بیماریابی سل در جمعیت اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در استان‌های خراسان رضوی، کرمان و یزد (به ویژه همزمان با اجرای طرح آمایش چهاردهم اتباع) و سپس درمان بیماران شناسایی شده محدود خواهد بود، ولی در سال‌های بعد با جذب کمک‌های مالی داخلی و بین المللی به تعداد بیشتری از استان‌های کشور (از جمله سیستان و بلوچستان، قم و تهران) افزوده خواهد یافت.

وی در پایان گفت: همچنین درمان بیمارانی که در طول دوره درمان به کشورشان باز می‌گردند، پیگیری و تداوم یافته و در نتیجه از توقف درمان این گروه از بیماران که می‌تواند به شکست درمان، بروز مقاومت دارویی و حتی مرگ در آن‌ها منجر شود، جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال