Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@13:29:28 GMT

همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۰۱۳۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا٬ رضا اردکانیان در حاشیه دیدار با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاجیکستان کشوری ثروتمند از حیث منابع آبی در آسیای میانه است و جمهوری اسلامی ایران از سالیان دور روابط خوبی با این کشور در زمینه آب داشته است.

وی افزود: امیدواریم با حضور سراج الدین مهرالدین در راس دستگاه دیپلماسی تاجیکستان امکان بیشتری برای استفاده از ظرفیت همکاری اقتصادی بین دو ‌کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو در ادامه گفت: باتوجه به منابع آب و خاک تاجیکستان، امکان همکاری در بخش‌های متنوع دیگر از جمله کشت فراسرزمینی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های ایرانی در بخش‌ های مختلف بویژه در احداث سد و نیروگاه برق‌ آبی در تاجیکستان فعال هستند که این فعالیت می‌تواند توسعه یابد٬ اکنون امکان ترانزیت و ارتباط با آب‌ های آزاد برای تاجیکستان از طریق ایران فراهم است. علاوه بر این، باتوجه به منابع آب و خاک تاجیکستان، امکان همکاری در بخش‌های متنوع دیگر از جمله کشت فراسرزمینی وجود دارد.

درست مصرف کنیم کم آبی نداریم

اردکانیان در ادامه درباره وضعیت منابع آبی کشور نیز گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ میلیارد متر مکعب آب بیشتری در ‌مخازن داریم اما اینکه این آب کافی است یا نه به برخورد مردم بازمی‌گردد. اگر روش صحیح مصرف را به کار گیریم شرایط خوبی در تابستان خواهیم داشت و برنامه‌های توسعه کشور در بخش‌های مختلف را بدون وقفه پیش خواهیم برد.

تعیین تکلیف پر مصرف های آب وبرق

وی درباره تکلیف اصلاح تعرفه های آب و برق برای پرمصرف ها گفت: اصلاح تعرفه‌ها طبق وعده انجام شده است٬ کسانی که مصرف آب و برقشان زیر الگوی مصرف است، تشویق و پرمصرف‌ها هم با تعرفه‌های سنگین‌تر تشویق می‌شوند که به جرگه خوش‌مصرف‌ها بپیوندند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت ایران برق تاجیکستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد