Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@14:13:32 GMT

۱۴ کیلومتر رودخانه خراسان شمالی لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۱۲۹۸

۱۴ کیلومتر رودخانه خراسان شمالی لایروبی شد

تین‌نیوز | 

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: این شرکت برای کاهش مخاطرات سیل، از ابتدای امسال ۱۴ کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های استان را لایروبی و بازگشایی کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدعقیل مرتضوی اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای برای کاهش مخاطرات سیل، با همکاری و هم افزایی با نهادهای مختلف از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به این امر اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال های گذشته هم نقشه برداری و مطالعه بازگشایی و لایروبی برخی رودخانه های استان انجام شده است.

مرتضوی گفت: امسال با مشارکت شهرداری بجنورد، نسبت به لایروبی و بازگشایی ۲.۵ کیلومتر از کال ملکش اقدام و لایروبی مسیل خندق در پایین دست پل جانبازان به طول ۲۰۰ متر انجام شده است و نیز لایروبی کال پسته به طول ۳ کیلومتر در محدوده پشت کشتارگاه و پل غیرهمسطح در خروجی بجنورد به سمت شیروان از دیگر اقدامات امسال است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: کانال هدایت سیلاب کال ملکش، شامل یک شاخه اصلی و ۲ شاخه فرعی است که ظرفیت عبور سیلاب با دبی حدود ۵۰ متر مکعب بر ثانیه را دارد.

۶۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان نیاز به بازگشایی و لایروبی دارد

مرتضوی پیش از این گفته بود که برای کاهش خسارت و مهار سیلابهای مخرب، ۶۵۰ کیلومتر از رودخانه های خراسان شمالی نیاز به بازگشایی و لایروبی دارد که برای این کار به حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: از زمان تشکیل این شرکت تا کنون ۱۰۲ کیلومتر از رودخانه های استان بازگشایی و لایروبی شده که ۳۲ کیلومتر آن مربوط به رودخانه مرزی سومبار است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و اجرای سازه های حفاظتی رودخانه های بازگشایی شده، افزود: از زمان تشکیل این شرکت ۶۳ کیلومتر از رودخانه های خراسان شمالی ساماندهی و سازه های حفاظتی برای آن اجرا شده که حدود ۲۳ کیلومتر آن مربوط به رودخانه سومبار است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: تاکنون مطالعه حریم و بستر حدود ۲ هزار کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های استان انجام شده و حد حریم و بستر ۵۶۳ کیلومتر از رودخانه ها نیز علامت گذاری شده است.

وی گفت: باتوجه به تاکید استاندار مبنی بر همکاری تمام دستگاههای عضو شورای مدیریت بحران برای شتاب دادن به بازگشایی مسیلها, لایروبی ۲۵۰ متر از رودخانه آغزاب در حصار گرمخان با همکاری بخشداری، لایروبی بخشی از رودخانه اترک به طول پنج کیلومتر با مشارکت مردم، لایروبی و بازگشایی مسیل پسته در پایین دست تصفیه خانه به طول ۲ کیلومتر در سال گذشته، ساماندهی بخشی از رودخانه بیدواز به طول ۷۰۰ متر، لایروبی و بازگشایی رودخانه جهان به طول یک کیلومتر با همکاری دهیاری، لایروبی و بازگشایی رودخانه چهارمست به طول یک کیلومتر با همکاری دهیاری، لایروبی رودخانه اترک در محدوده شهر شیروان به طول ۵۰۰ متر توسط شهرداری از جمله اقدامات برای ساماندهی مسیل ها بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تخریب ۳ دهنه پل غیراصولی بر روی رودخانه اترک و در محدوده شهر شیروان از دیگر اقدامات برای کاهش مخاطرات سیل در سال جاری بوده است.

طول روخانه ها و مسیل های مهم و حساس خراسان شمالی ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: لایروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به حضور در کاشان با هدف برآورد خسارات سیل گفت: تصرف و عدم لایروبی رودخانه از مشکلات در کاشان است. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، هدف از حضور در منطقه را بررسی خسارات ناشی از سیل عنوان کرد و اظهار داشت: از محورهای مواصلاتی و سیلاب‌ها بازدید به عمل آمد. این جبهه از شمال استان وارد شده بود و از این رو مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

.

 

وی با بیان اینکه بارش باران تا 20 و حتی در ارتفاعات تا 40 میلیمتر گزارش شده است، افزود: بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد و روان‌آب و گل و لای را به مناطق مختلف وارد کرد و از طرفی باعث شد سیلاب در برخی از مناطق شهری کاشان ورود پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: روان‌آب و سیلاب در مناطق دو، سه و چهار کاشان وارد شد و از سوی دیگر اطراف اتوبان، فرودگاه و شهرک صنعتی جعفرآباد نیز تحت تأثیر قرار گرفت و بر این اساس نیروهای امدادی وارد عمل شدند و این سامانه علاوه بر کاشان دیگر مناطق استان اصفهان را نظیر آران و بیدگل، اردستان و دیگر شهرها تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه خسارات تاکنون به صورت دقیق برآورد نشده است، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های ایمنی و امداد اولیه تیم‌های مختلف رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت اما خساراتی به منازل مسکونی، مزارع، باغات، معابر، تأسیسات شهری و غیره وارد شد و سه روز برای ارزیابی خسارت فرصت باقی است.

کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

شیشه‌فروش با بیان اینکه بیمه راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: قرار شد بنیاد مسکن منازل آسیب‌دیده را بررسی و در سامانه ثبت کند در حالی که یکی از مشکلات اساسی عدم لایروبی و تصرف رودخانه‌ها است و از این رو تأکید است طرح‌های آبخیزداری با اولویت اجرا شود.

انتهای پیام/801

 

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین