Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، شب گذشته نشست شورای اداری خراسان جنوبی با حضور رئیس قوه قضائیه و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی نیز در این نشست عنوان کرد: همچنین از رئیس قوه قضائیه و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری درخواست دعوت از مقام معظم رهبری برای سفر به استان کرد و گفت: اشتیاق مردم استان برای سفر رهبر معظم انقلاب و دیدار ایشان در خراسان جنوبی را به معظم له اعلام کنید چرا که سفرهای با برکت ایشان به طور قطع در توسعه استان نقش بسزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از رویکردهای کاری در دوره اخیر انسجام، وحدت و هم افزایی بین بخش های مدیریتی مختلف استان است که دستگاه های اجرایی، حاکمیتی، نیروهای مسلح، شورای تامین، علما، روحانیون و اصحاب رسانه با محوریت نماینده ولی فقیه در استان برای توسعه بیشتر تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از رویکرد ها نیز این است که علاوه بر انتقال کمبودها و مشکلات به دولت، داشته ها و پتانسیل ها نیز به بخش های مختلف حاکمیتی معرفی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تقویت روحیه جهادی در بین مدیران دستگاه‌های مختلف بیان کرد: سعی شده با حضور و تلاش شبانه روزی این روحیه را به بدنه‌های دستگاه های اجرایی نیز سرایت دهیم.

وی جذب اعتبارات ملی در اختیار وزارتخانه‌ها را از دیگر رویکردها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه کار خاصی در بحث توسعه استان نمی‌توانستیم انجام دهیم لذا تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های ملی شاهد حضور مسئولان عالی رتبه دولت باشیم که در بحث تخصیص بودجه‌های ملی به استان تاثیر گذار بوده است.

معتمدیان با تاکید بر اینکه برنامه‌های توسعه استان نیازمند توجه جدی تر به مسایل زیرساختی است بیان کرد: از دیگر برنامه‌های دنبال شده این است که با حضور مسئولان ملی و کشوری از بودجه‌های خاص در اختیار وزارتخانه‌ها استفاده کنیم.

وی به تدوین برنامه میان مدت توسعه در افق ۱۴۰۰ استان اشاره کرد و گفت: این برنامه با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور در چهار بخش تدوین شده که بخش اصلی آن برنامه زیرساخت‌ها است.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: در بحث بزرگراه‌ها، راه آهن و توسعه فرودگاه مشکلات جدی داریم که این عقب افتادگی تاریخی ناشی از پهناوری و تازه تاسیس بودن استان بوده و اعتبارات خاص را می‌طلبد که کمک ویژه ای در قالب این برنامه دیده شده تا در طول ۲ سال این عقب افتادگی‌ها حوزه زیرساختی رفع شود.

وی گفت: جاده بیرجند –قاین، نهبندان - بیرجند و طبس به دیهوک و فردوس از کریدورهای اصلی استان هستند که در این ۲ سال پیش رو شاهد تحرک بخشی بیشتر در این پروژه ها خواهیم بود.

معتمدیان با اشاره به تخصیص اعتبارات سازمان برنامه و بودجه برای موضوع راه آهن نیز بیان کرد: در سه ما آینده عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن بیرجند از ایستگاه یونسی عملیاتی می‌شود و بخش راه آهن فردوس نیز که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد در کمتر از ۴۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی احیای و مرمت قنوات و ایجاد بندهای خاکی را از تلاش‌های کارآمد در بحث آبخیزداری عنوان کرد و گفت: با مبلغی که مجلس از محل صندوق توسعه ملی برای این مهم در نظر گرفته جهش خوبی در استان داریم که تاثیرات آن حتماً در بخش کشاورزی دیده می‌شود.

وی گفت: برای گسترش فضاهای آموزشی نیز تلاش می‌شود با اعتبارات لحاظ شده عقب ماندگی‌ها در برنامه میان مدت به حداقل برسد.

 

معتمدیان با اشاره به تعهد استان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان و نیازمند تا پایان سال بیان کرد: عملیات اجرایی برخی از این واحدها در قالب تفاهم نامه سه جانبه شروع شده و امیدواریم تا پایان سال اجرای این پروژه، بخش قابل توجهی از حوزه تحرک بخشی صنعت ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تخصص ۲۰۰ میلیون دلار برای تقویت صنایع استان را یادآور شد و گفت: با توجه به رتبه‌های ملی استان در بحث محصولات استراتژیک امید است که این اعتبارات به تقویت صنایع تبدیلی کمک و از خام فروشی جلوگیری کند تا ارزش افزوده این محصولات نصیب کشاورزان شود.

استاندار خراسان جنوبی مرز را از یکی ظرفیت‌های استان برای توسعه معرفی کرد و افزود: از چهار بازارچه مرزی سه بازارچه سال ۹۳ به صورت یک طرفه از سمت افغانستان بسته شده بود که در سفر اخیر به این کشور تلاش شد با استفاده از ظرفیت شورای عالی امنیت ملی تحرکاتی انجام گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا محدودیت‌های بازارچه ماهیرود رفع شده و مرز یزدان هم تا چند وقت دیگر بازگشایی خواهد شد.

معتمدیان اضافه کرد: یکی از اقدامات در این خصوص ساماندهی واحدهای اقتصادی مرز بوده که در همین جهت ایجاد درب واحد منطقه ویژه در مرز ماهیرود انجام گرفته است.

وی استفاده از ظرفیت قانونی فروش سوخت مرزنشینان را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای تقویت مرزها دانست و گفت: در ۷ سال گذشته کمتر از سه میلیارد درآمد حاصل از سوخت در استان بوده که عواید آن به مرزنشینان در شعاع ۲۰ کیلومتر می رسیده اما رایزنی‌هایی انجام شده با طرف افغانستان و سیستم بین بخش های مرز موجب شد که فروش سوخت به ۶.۵ میلیارد تومان برسد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سود ۲ برابری فروش سوخت که عاید مرزنشینان شده بیان کرد: هر ماه با افزایش سهمیه از این محل به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌ها و کمک به مرزنشینان استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: این اقدام هم به دولت در بحث فروش نفت کمک می‌کند و هم از محل عواید آن توسعه مرزی مد نظر است.

معتمدیان ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیش رو توسعه زیرساختی‌های مخابراتی، اینترنت و تلفن همراه است که تا پایان دولت پوشش کامل مخابراتی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری ۳۰ شهر استان از گاز طبیعی بیان کرد: در بحث گازرسانی نیز با اعتبارات مجلس و همت دولت تا پایان دولت همه روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی، توسعه شبکه‌های دیجیتال را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: در این حوزه جزو استان‌های پایین جدول هستیم اما امید است با برنامه‌های پیش رو و همکاری صدا و سیما ضریب نفوذ دیجیتال در مناطق مرزی و کمتر برخوردار به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی از انجام یک کار تیمی برای تدوین سند توسعه روستایی استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در ۱۰ ساله گذشته یک هزار و ۷۰۰ روستا در خراسان جنوبی به خاطر خشکسالی و بسته شدن مرزها خالی از سکنه شده لذا در نظر داریم برای هر روستا سند توسعه ظرفیت‌ها در بخش های مختلف شناسایی شود و با ارایه تسهیلات به توسعه مناطق روستایی کمک کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان از لحاظ نفرات شتر است امیدواریم در یک برنامه ۲ ساله، این استان به منطقه ای تکمیل زنجیره پرورش شتر و فرآوری محصولات آن در کشور تبدیل شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایجاد اشتغال پوشش خراسان جنوبی سازمان برنامه و بودجه فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت