Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وریا رحیمی  گفت: این دستگاه‌ها با همکاری بخشداری موچشو با هدف کاهش فشار بر درختان، توده‌های جنگلی و ارتقا سطح معیشت اهالی به صورت رایگان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران اجرای چنین پروژه‌هایی را گامی مهم در رسیدن به استفاده از انرژی‌های پاک عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین انرژی‌هایی ضامن توسعه پایدار است و سرعت خدمت رسانی به بهره برداران و کشاورزان شهرستان را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

رحیمی اضافه کرد: پروژه سوختهای جایگزین برای روستاها و جوامع محلی واقع در مناطقی که وابستگی به جنگل‌ها و مراتع مشجر به منظور تأمین سوخت وجود دارد پیش بینی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کامیاران این پروژه در مناطق و روستاهایی که دارای مراتع مشجر، کم برخوردار و محروم از نعمت گاز طبیعی هستند اجرا می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی خدمت رسانی صندوق توسعه ملی گاز منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای استان سمنان در بخش درجزین با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خدمت رسانی به خصوص به روستاها و مناطق محروم را رسالت بسیج سازندگی دانست.

وی با اشاره به ارائه خدمت در راستای توانمند سازی نقاط کم برخوردار در سراسر کشورمان، تاکید کرد: به همت بسیج سازندگی و با همکاری کمیته امداد و وزارت نیرو، دو هزار و ۸۶۴ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی در نقاط محروم کشور راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز در استان سمنان نیروگاه کوچک مقیاس عمدتاً در مناطق روستایی و کم برخوردار به صورت متمرکز و همزمان افتتاح می‌شود، تاکید کرد: وزارت نیرو برق تولیدی این نیروگاه‌ها را خریداری و هم برق مورد نیاز استان‌ها تأمین می‌شود و هم خانواده‌ها به لحاظ مالی و اقتصادی توانمند می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه در گام اول ۲۱۳ نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در استان راه اندازی و تا پایان سال، ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی دیگر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس، طی تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ایجاد خواهد شد.

سردار منصور شوقانی بیان کرد: به واسطه اینکه سمنان استانی صنعتی است این آمادگی وجود دارد که شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی با بسیج سازندگی تفاهم نامه و قرار دادهایی را امضا و برق مورد نیازشان از طریق همین نیروگاه‌ها تأمین شود در این راستا همچنین ایجاد شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان هدف گذاری شده است.

کد خبر 6099613

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان
  • ۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود