Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، میثم زالی از دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش بروکراسی اداری خبر داد و افزود: با تحقق و اجرای این دستور در استان‌ها شاهد تسریع در حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی در کارگروه‌های استانی با اختیارات استانداران خواهیم بود.

وی با بیان این که در روز‌های پایانی فروردین ماه و اردیبهشت ماه امسال ۲۴۰ کارگروه استانی با حضور و ریاست استانداران یا معاونین استانداران برگزار و ۵۰۹ کمیته تخصصی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز تشکیل شده است افزود: حل و فصل مشکلات ۲ هزار و ۵۴ بنگاه تولیدی با صدور ۲ هزار و ۷۴۹ مصوبه در دستور کار قرار گرفته است که از این میزان، ۵۵ درصد مصوبات به مسائل بانکی و ۴۵ درصد آن به مسائل مالیاتی، تأمین اجتماعی، گمرکی، گاز، برق و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اختصاص داشته است و حدود ۴۰ درصد این مصوبات اجرا و ۶۰ درصد نیز در مراحل اجرایی است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضمن تأکید بر حضور مدیران ارشد اجرایی و بانکی در جلسات کارگروه تصریح کرد: روسای سازمانی صنعت، معدن و تجارت استان‌ها می‌بایست از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی برای حضور در جلسات دعوت کنند و در صورت عدم حضور ایشان، نمایندگان ایشان به عنوان نماینده تام الاختیار قلمداد شده و اگر مصوبه‌ای در کارگروه و پس از بحث و تبادل نظر با اکثریت آراء، صادر شد باید تا موعد مقرر اجرا شود و هیچ توجیهی برای اجرا نکردن یا تاخیر در اجرای آن‌ها پذیرفته نیست.

زالی ضمن تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر عملکرد کارگروه‌های استانی توسط دبیرخانه ستاد و با اشاره به راه اندازی آزمایشی سامانه تسهیل در سه استان یزد، اصفهان و مازندران گفت: تا راه اندازی کامل سامانه در سراسر کشور ضرورت دارد فهرست مصوبات صادره در ماه و نحوه اجرایی شدن آن‌ها به صورت مستمر تهیه و به این دبیرخانه منعکس گردد. بدیهی است عدم ارسال فهرست مصوبات و یا بالا بودن میزان مصوبات اجرا نشده در ارزیابی عملکرد روسای سازمانی تاثیر جدی و بالایی دارد.

دبیر ستاد از حضور موثر و مستمر وزیر صمت و رییس ستاد در جلسات ستاد خبر داد و افزود: از استانداران سراسر کشور تقاضا می‌کنم شخصا در جلسات کارگروه استانی شرکت کنند تا ضمن بهره مندی از حداکثر اختیاراتشان در سمت نمایندگان ویژه دولت و رییس جمهور در استان، مصوبات صادره نیز از ضمانت اجرایی بالاتری برخوردار گردد.

بیشتر بخوانید: خطاهای استراتژیک در جانمایی صنایع/نتوانسته‌ایم علم را در کشور همچون جوامع پیشرفته جا بیاندازیم

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های زنجان، سمنان و کرمانشاه را به عنوان استان‌های با بیشترین تعداد جلسات در ۲ ماهه نخست امسال معرفی کرد و گفت: متأسفانه در برخی استان‌ها با عملکرد ضعیف در پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی و جلسات کارگروه‌های استانی مواجه هستیم که در این خصوص تذکرات لازم داده شده و در صورت اصلاح نشدن رویکرد فعلی در تیرماه، اسامی استان‌های با پایین‌ترین عملکرد به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

میثم زالی همچنین ضمن تأکید بر لزوم تسریع در اجرای ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید و مصوبه ستاد تشکیل هیأت‌های خبرگان و وثوق بانکی و اقتصادی در استان‌ها افزود: برابر با مصوبه هفتاد و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، استانداران محترم سراسر کشور باید تا ۹۸/۲/۲۰ فهرست پیشنهادی را مطابق با فصل ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید به بانک مرکزی اعلام کنند که پس از پیگیری‌های مداوم و به تدریج این بخش از مصوبه اجرایی شده و هم اکنون با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت اجرای حداکثری مصوبات ستاد به منظور حفظ و ارتقاء تولید و اشتغال در سال رونق تولید، از رییس کل محترم بانک مرکزی تقاضا می‌گردد با تأیید و صدور حکم، مقدمات لازم را برای تشکیل فوری هیأت‌های ذکر شده فراهم آورند.

انتهای پیام/

رفع مشکلات ۲۰۵۴ بنگاه تولیدی آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آن طور که لازم است به آموزش و پرورش پرداخته نشده و این سیستم با حداقل امکانات بیشترین تلاش‌ها را در امر تعلیم و تربیت صورت داده است.

شهردار اصفهان گفت: اگر نسلی تربیت کنیم که این نسل در حوزه‌های مختلف به منابع انسانی نظام تزریق شود بسیاری از مشکلات از مسیر تعلیم و تربیت حل خواهد شد.

وی افزود: هر کشوری که مسیر رشد را توانسته با موفقیت طی کند به امر تعلیم و تربیت به خوبی پرداخته است، امیدواریم ما نیز با وجود مشکلات و فشارها آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

قاسم زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، گفت: وقتی ما یک دانش آموز را ۱۲ سال از خانواده امانت می‌گیریم هر گونه شکل دهی به شخصیت او باید در مدرسه صورت گیرد.

کد خبر 6092870

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری