Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@20:36:26 GMT

اذعان ژنرال صهیونیست به شکست گنبد آهنین

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۹۷۵۰

به گزارش تسنیم، مرکز مطالعاتی بگین سادات در سرزمین‌های اشغالی در مطلبی به‌قلم گرشون کوهین ژنرال اسرائیلی اذعان کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اخیراً در نفوذ به سامانه گنبد آهنین به‌شکل قابل‌توجهی موفق عمل کرده است. این تحلیلگر صهیونیستی در عین حال مدعی شد که حماس در تحقق یکی از اهداف خود یعنی تشویق فلسطینی‌های کرانه باختری به انتفاضه ضداسرائیل یا تشکیلات خودگردان فلسطین موفق نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تأکید کرد: چقدر دردناک و باعث تحقیر است که می‌بینیم بازدارندگی تأثیرگذاری اسرائیل در نوار غزه طی درگیری‌های گذشته به‌ویژه درگیری‌های سال 2014 از بین رفته است.

این ژنرال اسرائیلی که کارشناس مرکز مطالعاتی مذکور است، می‌افزاید که بعد از سه و نیم سال آرامش نسبی، حماس و جهاد اسلامی فلسطین 4 حمله موشکی بزرگ را در پی تصمیم اشتباه اسرائیلی‌ها برای تسامح در برابر راهپیمایی‌های بازگشت(!) انجام دادند و عجیب‌تر اینکه اسرائیل خود را تسلیم این باج‌خواهی کرد!

این گزارش صهیونیستی تأکید کرد که حماس از طریق پرتاب متعدد موشک‌های خود توانست بر گنبد آهنین فائق آید. در حالی که نیروهای هوایی اسرائیل مساحتی حدود 360کیلومتری را تحت کنترل خود گرفتند، اما حماس و دیگر گروه‌های مقاومت با دقتی نسبتاً کمتر، دو برابر این مساحت را زیر موشک‌های خود گرفتند که شامل عسقلان نیز می‌شد. البته اگر بخواهیم مناطق اشدود و بئر السبع را نیز به این مساحت اضافه کنیم، ‌نسبت مذکور هشت برابر می‌شود.

این کارشناس افراط‌گرای صهیونیستی می‌افزاید که صدور مجوز برای ارسال کمک به غزه به‌معنی افزایش درآمدهای حماس خواهد بود و واردات مواد دارای استفاده‌های دوگانه جهت استفاده‌های نظامی حماس را نیز افزایش خواهد داد.

کوهین که به‌وضوح تلاش دارد دستاوردی موهوم برای اسرائیلی‌ها در جریان این درگیری‌ها برشمارد، می‌نویسد که حماس در تشویق فلسطینی‌ها به شورش در کرانه باختری و هدف قرار دادن اسرائیل یا تشکیلات خودگردان فلسطین ناکام ماندند.

وی در پایان گزارش خود خواستار در پیش گرفته شدن استراتژی درست از سوی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد که از دیدگاه او حمله شدیدتر و با قساوت و وحشی‌گری بیشتر ضد ملت فلسطین است تا حماس را مجبور به کنار گذاشتن مقاومت مسلحانه کند، او این استراتژی را از مقایسه غلط تجربه کشورهای عربی با جنبش حماس برداشت کرده، اما ناگفته پیداست که خطای این مقایسه غلط پیش از این بارها خود را به‌اثبات رسانده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار

به گزارش همشهری‌آنلاین، رای الیوم با اشاره به افزایش شکاف و دو دستگی در اردوی صهیونیست‌ها نوشت: با تداوم جنگ غزه و حملات حزب الله به شمال سرزمین های اشغالی و تبدیل شدن آن به منطقه اشباح، دامنه انتقادات از کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش یافته و فشارها بر آن تشدید شده، به ویژه آنکه ارتش اشغالگر به اهداف جنگ در زمینه نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

در این زمینه «عاموس گلعاد» ژنرال احتیاط و رئیس مرکز راهبردی در دانشگاه «رایخمن» رژیم صهیونیستی و رئیس سابق دایره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم به نقش راهبردی «یحیی السنوار» در مذاکرات مبادله اسیران اشاره کرد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: السنوار به دنبال خروج ما از غزه است؛ او دستاوردهای راهبردی زیادی کسب کرده و توان خارج کردن ما از غزه به طور کامل را هم دارد. کابینه هیچ راهبردی در جنگ ندارد.

وی افزود: استراتژی السنوار بازگشت به قدرت است و ما اصرار بر بازگردانیدن اسیران داریم. اگر ما اسیران را نجات ندهیم، پیروزی در کار نخواهد بود. هرکاری برای برگرداندن اسیران باید انجام دهیم، به ویژه نظامیانی که ما مدیون آنها هستیم.

گلعاد ادامه داد: ما باید اهداف راهبردی زیادی کسب کنیم که در راس آنها، ایران است؛ کشوری که قدرتمند شده و تهدیدی بزرگ برای ما و نیز جبهه شمالی است.

این ژنرال صهیونیست ضمن مخالفت با حمله به رفح بیان کرد: ورود به رفح تضمین کننده بازگشت اسیران نیست و این کار راهبردی نیست. ما استراتژی نداریم. بیش از شش ماه از جنگ گذشته و همچنان السنوار برای ما شرط می گذارد و ما منتظر پاسخ او هستیم و این به دلیل نبود راهبرد است.

گلعاد اضافه کرد: اگر بدون هماهنگی با مصری‌ها و آمریکایی‌ها به رفح حمله کنیم، راهکاری برای جبهه شمالی نخواهیم داشت و جنگی ادامه خواهد داشت؛ جنگی که دامنه آن به کل اسرائیل گسترش خواهد یافت. ما اتحاد راهبردی را از دست خواهیم داد و امکان توسعه صلح و توان مقابله با تهدید اصلی را نخواهیم داشت. تهدید اصلی ایران است.

بر اساس این گزارش، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز ضمن تاکید بر ضرورت انجام توافق مبادله اسیران و مخالفت با حمله به رفح، دغدغه کنونی نتانیاهو را حکم بازداشتی دانست که دیوان بین المللی کیفری علیه آن و رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صادر می‌کند.

کد خبر 849302 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد