Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@02:51:43 GMT

زکات فطره خیران به دست مددجویان اردبیلی می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۴۷۱۶

زکات فطره خیران به دست مددجویان اردبیلی می‌رسد

به گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، روز گذشته، 12 خردادماه  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس نظر مراجع عظام تقلید که تأکید کرده‌اند زکات فطره باید بدون واسطه و در اسرع وقت به دست فقرا و نیازمندان جامعه برسد، کمیته امداد استان اردبیل نیز در همان روز فطریه روزه‌داران را در اختیار مددجویان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراجع عظام تقلید همواره بر صرف و هزینه‌کرد زکات فطره برای رفع مشکلات معیشتی فقرا و محرومان جامعه تأکید داشته‌اند که کمیته امداد فطریه مردم مؤمن استان اردبیل را به این منظور در بین نیازمندان توزیع می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با بانک ملی صورت گرفته است تا فطریه مردم خیر استان در همان روز به حساب خانوار تحت حمایت واریز شود، بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته فطریه نیکوکاران اردبیلی بدون فوت وقت به دست نیازمندان خواهد رسید.

دشتی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند در عید سعید فطر با پرداخت فطریه کمیته امداد استان اردبیل را در رفع بخش مهمی از مشکلات خانوار تحت حمایت یاری کنند، افزود: در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه زکات فطریه شاهد تدبیر مناسبی در زمینه دریافت و هزینه‌کرد آن برای حل مسائل نیازمندان هستیم.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی امور زکات از جمله راهکار‌های این نهاد برای تسریع و تسهیل در رسیدگی به امور فقرا است، گفت: جلسه‌های مطلوبی با همراهی شورای زکات استان اردبیل برگزار شده است که امیدواریم در روز عید سعید فطر یکپارچگی موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و سایر اعضای شورای زکات را برای دریافت فطریه خیران مشاهده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هدف اصلی در دریافت زکات و هزینه‌کرد آن حمایت از فقرا و نیازمندان جامعه است، اظهارداشت: در عید سعید فطر پایگاه‌ها و صندوق‌های دریافت زکات فطریه مزین به آرم دبیرخانه شورای زکات خواهند شد تا همبستگی بین اعضای شورای زکات بیش از پیش در سطح استان جلوه کند.

دشتی با اشاره به اینکه هرچقدر سطح همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری بیشتر باشد به همان میزان شاهد مشارکت حداکثری نیکوکاران اردبیلی خواهیم بود، بیان کرد: نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، تبلیغ، فرهنگ‌سازی و تبیین احکام زکات بسیار مهم است که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت در ساماندهی و هزینه‌کرد زکات گام‌های بلندتری را برداشت.

وی با بیان اینکه خیران اردبیلی در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کرده بودند، گفت: بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از این مبلغ توسط موسسات خیریه به دست اقشار آسیب‌پذیر رسیده بود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم مومن و روزه‌دار استان اردبیل با شماره‌گیری کد آنی‌پرداخت #۵*۵*۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی اقدام به پرداخت الکترونیکی زکات فطریه کنند، بیان کرد: کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان اردبیل با افزایش چشمگیری روبه‌رو است که امیدواریم شاهد رشد زکات فطره نسبت به سال‌های قبل باشیم تا بتوانیم گرفتاری‌های مددجویان را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل زکات کمیته امداد مددجویان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد

پیکر استاد رحیم پرواسی هنرمند چهره‌پرداز سینما و تلویزیون کشورمان در زادگاهش اردبیل تشییع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عصر امروز پیکر استاد رحیم پرواسی از گریمورها و چهره‌پردازهای سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی معروف کشورمان در زادگاهش اردبیل با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و تا منزل ابدی همراهی شد.

این هنرمند اردبیلی که در فیلم‌ها، سریال‌ها و تله فیلم‌های مختلف به عنوان چهره‌پرداز حضور داشت 2 روز پیش دار فانی را وداع گفت و امروز در آرامستان قاسمیه اردبیل با حضور هنرمندان اردبیلی تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در حاشیه مراسم تشییع این هنرمند اظهار داشت: استاد پرواسی نمونه اخلاق، ادب و تواضع در عرصه علم و هنر بودند و همواره سعی می‌کردند تا وظیفه و رسالت خود را به شایستگی انجام دهند.

امیر رجبی تصریح کرد: این هنرمند شهیر اردبیلی سال‌های طولانی در تهران و سایر استان‌ها به فعالیت‌های هنری ادامه داده و حتی با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی سعی کرد تا شاگردان بیشماری را تربیت و تحویل جامعه هنری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آیین بزرگداشت این هنرمند ارزشمند و مراسم تشییع او با حضور مخاطبان بیشماری برگزار شد و قطعا هنرمندان استان سعی خواهند کرد تا با برگزاری آیین‌های بزرگداشت یاد و خاطره این استاد فقید و چهره ملی گریمور را گرامی بدارند.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • گلبالیست های اردبیلی فاتح لیگ یک کشور
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»