Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است و از شروط 12 گانه خود عقب نشینی کرد، روز دوشنبه خواستار خواستار تصویب فوری و بدون حق شرط لوایح مرتبط با FATF یعنی لوایح الحاق به کنوانسیون های پالرمو و CFT توسط ایران شد.

به گزارش تابناک، مایک پمپئو در کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ایران بطور کامل نتوانسته است تعهدات خود ذیل برنامه اقدام FATF که در سال 2016 پذیرفته است را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان بخشی از برنامه اقدام، ایران تعهد داده است که دو کنوانسیون پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی) و کنوانسیون CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) را تصویب کند. اما همان‌طور که ما از اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان انتظار داشتیم، آنها تصمیم گرفته اند که این کار را انجام ندهند. امروز من از ایران می خواهم که هر دو معاهده را بدون تأخیر و بدون هیچگونه حق شرطی به تصویب برساند».

این اولین بار است که وزارت امور خارجه آمریکا به صورت رسمی خواستار تصویب لوایح مرتبط با FATF توسط ایران شده است. تاکنون چندین بار مقامات وزارت خزانه داری آمریکا بر ضرورت اجرای درخواست های FATF بخصوص تصویب لوایح مذکور توسط ایران تاکید کرده بودند.

اصرار آمریکا مبنی بر اینکه ایران «بدون تاخیر» و «بدون حق شرط» به دو کنوانسیون پالرمو و CFT بپیوندد، نشان دهنده برنامه ریزی ویژه آن برای افزایش فشار بر ایران از طریق این کنوانسیون ها است.

به نظر می رسد پمپئو چهار هدف عمده از پیش کشیدن بحث لوایح مرتبط باFATF  را دنبال می کند:

نخست؛ به جریان انداختن این مسئله و ایجاد حساسیت دوباره در نزد اروپایی ها و حتی چین و روسیه در مورد FATF. به ویژه آنکه، این مسئله در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه آلمان مطرح شده است.

دوم؛ ایجاد کشمکش هایی در داخل ایران بر تصویب این لوایح. به ویژه آنکه، خبرها حاکی از آن است که کنوانسیون‌های مرتبط با FATF، در دستور کار جلسه چهارشنبه هفته آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

سوم؛ از طرف دیگر، به نظر می رسد وزیر خارجه آمریکا در حال طرح پیش شرط هایی در قالب های جدید است که تا حدودی مورد توافق متحدان اروپایی آن است.

چهارم؛ برخی از ناظران نیز بر این باورند که این اظهارات جدید پمپئو در راستای احیای خود در برابر عقب نشینی های روزهای گذشته در برابر ایران بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پمپئو ایران و آمریکا اف ای تی اف لوایح چهارگانه محمد علی نجفی طرح ترافیک ۹۸ تاجیکستان فطریه کفاره روزه تیم ملی والیبال امام جمعه کازرون مرتضی کلانتریان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • پیروزی بدون جنگ
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند