Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:51:28 GMT

تکذیب خبر بازگشت متخصصان نظامی روسیه از ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۷۴۷۲

تکذیب خبر بازگشت متخصصان نظامی روسیه از ونزوئلا

دیپلمات‌های بلندپایه روسیه ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره فراخواندن متخصصان نظامی روسی از ونزوئلا را تکذیب کرده و تلاش آمریکا برای تحمیل خواست و اراده خود بر سایر ملل و کشورها را نیز محکوم کردند. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر زایمسکی" سفیر روسیه در ونزوئلا خبر منتشره در رسانه‌های گروهی آمریکایی درباره بازگرداندن متخصصان نظامی روسی از این کشور را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع خبری خود مدعی شده بود که روسیه متخصصان نظامی‌ «راس تکنیک» را از کشور ونزوئلا فراخوانده است.

سفیر روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری توضیح داد: «این خبر هم از جمله اخبار جعلی رسانه‌های آمریکایی است که به هیچ وجه با واقعیت مطابقت ندارد. متخصصان نظامی روسی بر اساس تعهدات خویش در حال کار در ونزوئلا هستند و صحبتی از کاهش زمان ماموریت آنها در این کشور مطرح نیست.»

پیش از این، سفارت روسیه در کاراکاس اعلام کرده بود که متخصصان نظامی روسی به منظور آموزش کار با برخی تجهیزات و تعمیر و مرمت برخی سامانه‌های تسلیحات نظامی در ونزوئلا بسر می‌برند و حضور آنها بر اساس توافقات بین دولتی صورت گرفته در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی دوجانبه است.

مخالفت روسیه با حق منحصربه‌فرد آمریکا درباره تحمیل اراده خود بر سایر ملل و کشورها

در خبر دیگری، "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مسکو مذاکرات بین نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلایی که در "اسلو" در حال برگزاری است را مثبت ارزیابی می‌کند و معتقد است که این راه می‌تواند به یافتن راه خروج از بحران کنونی در ونزوئلا باشد.  

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد: «در روسیه عقیده بر این است که راه برای حل مشکلات کنونی در ونزوئلا وجود دارد. ما اظهارات صورت گرفته از سوی مقامات واشنگتن درباره اینکه آنها حق انحصاری برای تصمیم گیری درباره این را دارد که ملل و کشورهای دیگر چگونه باید توسعه یافته یا رهبری شوند، را قاطعانه محکوم می‌کنیم.»

ورشینین افزود: «چنین برخوردی از هر لحاظ نادرست است و تنها مربوط به ونزوئلا نمی‌شود. این موضوع مربوط به چگونگی ساختار کنونی روابط بین المللی است که دیگر چنین روش‌هایی را نمی‌پذیرد.   

وی تاکید کرد که روسیه بر استقلال و حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود احترام می‌گذارد و مخالف استفاده از تهدید و تحریم برای تحمیل خواست و اراده دیگران درباره حل و فصل مسائل داخلی در سایر کشورهای جهان است.

فشار آمریکا بر کانادا برای همکاری علیه کوبا و ونزوئلانروژ: مذاکرات میان نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا ادامه می‌یابدآمادگی مخالفان ونزوئلا برای مذاکره با دولت

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «ما نه تنها از دولت قانونی ونزوئلا، بلکه از اصول و قوانین شناخته شده در نظام روابط بین المللی حمایت می‌کنیم و به همین دلیل معتقدیم که مسائل و مشکلات تنها از طریق گفت‌وگو و نه از طریق دیکته کردن و تحمیل آن از سوی سایر کشورها، قابل حل و فصل شدن هستند.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد