Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، عبدالله گنجی ۱۳ خرداد در همایش امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی- رسانه و تمدن اسلامی، با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: لازمه حرکت در مسیر انقلاب اسلامی اشراف بر اندیشه امام است تا سخنان دشمنان ما را دچار تردید نکند.
مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به اینکه برخی از دشمنان داخلی و خارجی انقلاب امام را تنها محدود به ایران می‌کنند، افزود: امام راحل انقلابش را در سه سطح ایران، جهان اسلام و عالم مستضعفین گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نتیجه آشنایی ایران با غرب جدید در سال‌های پیش از انقلاب جز حقارت و تجزیه کشور نبود، اظهار کرد: این تحقیر‌ها باعث شد تا امام راحل یک نگاه جهانی به تشکیل انقلاب اسلامی داشته باشد.
گنجی با تأکید بر اینکه اگر ما ادعای تمدن سازی داریم باید تمامی بند‌های بیانیه گام دوم انقلاب را بومی‌سازی کنیم، تصریح کرد: این بومی‌سازی در برخی از حوزه‌ها محقق شده است و تهدیدات دشمنان نشان از پایه‌گذاری زیرساخت‌های تمدن ما است.
مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در مظلومیت رسانه‌ای به چنین پیشرفت‌هایی دست یافت، خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات رهبر انقلاب نیز شکستن حصار رسانه‌ای دشمنان است.
وی بیانیه گام دوم انقلاب را راه شناخت کامل رهبر انقلاب و شخصیت ایشان دانست و ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده حدود ۲۰ درصد از مردم کشور نام این بیانیه را شنیده‌اند و فقط چهار درصد آن را مطالعه کرده اند که این ضعف رسانه‌ها را می‌رساند.
گنجی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر ورود جوانان به چرخه مدیریتی کشور، گفت: این اصرار رهبری تنها به دلیل نیرو و روحیه جوانی نیست بلکه تداوم و بقای نظام جمهوری اسلامی در پرورش انسان‌های تراز انقلاب برای سال‌های آتی است.
مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه تربیت نیروی هم‌تراز یک امر حیاتی برای تداوم انقلاب است، تأکید کرد: رسانه‌ها باید همه عرصه‌هایی را که جوانان می‌توانند بر آن‌ها مدیریت داشته باشند، مطالبه کنند.
وی یکی از ساز و کار‌های جوان گرایی در مدیریت‌ها را اصلاح قوانین امروز کشور خواند و اظهار کرد: یکی از علل درجا ما در برخی از عرصه‌ها مدیریت طولانی مدت مسئولین است که باید این رویه اصلاح گردد.
مدیرمسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: رسانه‌های ما نباید دچار خبرزدگی و سیاست زدگی شوند و به دنبال مچ‌گیری‌های سیاسی باشند، زیرا این مسیر تمدنی انقلاب نیست.
گنجی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر شکستن حصر رسانه‌ای تأکید دارند، افزود: رسانه‌ها باید تصویری مخدوش انقلاب در جهان را به صورت شفاف ارائه دهند.
وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید یک کارگاه امام شناسی برای نسل جوان ما باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید زیرساخت‌هایی را که امام آماده کرد را به درستی تبیین کنند تا جوان ما با شناخت ظرفیت‌ها در راستای گسترش آنان حرکت کند.
مدیرمسئول روزنامه جوان رشد چندصد درصدی سواد رسانه‌ای را از نقاط قوت رسانه‌ها خواند و گفت: خبرزدگی و مشکلات اقتصادی نیز از ضعف‌های رسانه‌هاست که باید برطرف گردد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری بین المللی قرآن جوانان انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در متن پیام تبریک سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم آمده است:
«در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ضمن گرامی داشت ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری، اندیشمند و معلم علم و فرهنگ، این روز را به جامعه گرامی فرهنگیان اعم از معلمان، مربیان، اساتید و دبیران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

همواره نقش و تاثیر آموزش در سنین قابل تربیت برای همگان آشکار است؛ چنان چه بسیاری از انقلاب‌ها و پیروزی‌ها و حتی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها ریشه در تعلیم و ترییت افراد یک ملت دارد؛ زیرا هر جامعه با افرادی اداره می‌شود که در سال‌های متمادی و در زمان شکل گیری شخصیت و اعتقاد و تربیت پذیری و پرورش روان و جسم، دانش آموزان هر مملکت و متاثر از مربیان خود بوده اند.

سال‌ها در ملت ایران تحصیلات به قشر خاصی تعلق داشت و بی سوادی و فرهنگ و تربیت اسلامی در تربیت غرب زدگان و شرق زدگانی محو شده بود که سکان دار عرصه تعلیم و تربیت بودند. 

به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، معلمان آگاه و بیدار و عالم قدم به میدان گذاشتند، معلمانی که علاوه بر تحصیلات علمی، در دانشگاه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درس اخلاق و آزادگی را نیز از بر کرده بودند.

پس از انقلاب اسلامی ایران، عدالت اجتماعی و توسعه نه در معنای متعارف غربی‌ها، بلکه در معنای واقعی که رفع فقر علمی و فرهنگی و اقتصادی است، با درایت و نظام سازی امامین انقلاب زیر پرچم اسلام که روشی کامل برای حاکمیت جامعه است، شکل گرفت.

امروزه کشور اسلامی ایران با ورود به گام دوم انقلاب و پشت سر نهادن گام چهل ساله اول خود، بیش از پیش به دقت در عرصه پرورش و تربیت نیاز دارد و باید با رهنمود‌های رهبر فرزانه که بی شک راهبردی و کاربردی هستند و با توجه به اسناد فرادستی ادامه راه را با سربلندی و نیل به آرمان هایش با درایت و تلاش معلمان متعهد طی کند.

امید است با لطف خداوند منان و عنایات حضرت، ولی عصر (عج)، اهداف تعلیم و تربیت رسمی و عمومی ایران، علاوه بر آموزش و پرورش، در تمام ارگان‌های کشور اعم از رسانه‌ها و نهاد‌های متولی فرهنگی، نظامی و مذهبی نیز پیگیری و عملی شوند.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه