Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقشه های دشمن برای تفرقه افکنی، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن در میان ملت ایران تفرقه افکنی کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقشه های دشمن برای تفرقه افکنی، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن در میان ملت ایران تفرقه افکنی کند.

سردار غلامحسین غیب پرور در مراسم یادبود و بزرگداشت شهید لیله القدر، شهید حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و این انقلاب تداوم راه شهیدان برگرفته از مکتب الهام بخش اسلام و تشیع مولایمان امیرالمؤمنین علیه السلام است، افزود: مولایمان به ما آموخت که استمرار حیات اسلام با شهادت عجین شده‌است و شهادت مختص امیرالمؤمنین نبود و این خط سرخ نورانی در تبار علی و آل علی همواره استمرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جریان شهادت طلبی، با خون امام حسن مجتبی (ع) تداوم یافت و اوج آن را در عاشورای سال ۶۱ می توان یافت و باید گفت که خون مطهر سید الشهدا (ع)، مکتب و دین خدا را بیمه کرد و آنچه که امروز از اسلام عزیز در دست ماست از خون سید الشهدا ست و نباید از یاد برد که این خط شهادت در همه معصومین وجود داشته است.
سردار غیب پرور با بیان اینکه شهیدان مدرس، شیخ فضل الله نوری، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید دستغیب و… که همواره بر تارک همه شهیدان انقلاب اسلامی می درخشند، افزود: این خط مبارک همچنان ادامه دارد تا به امروز که در بزرگداشت شهید خرسند نشسته ایم و این خط نورانی، همواره یک خط تاریک در مقابلش صف کشیده اند؛ در مقابل امیرالمؤمنین علیه السلام، ابن ملجم است و در مقابل شهدای انقلاب اسلامی، گروهکهای مختلف.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: آن فردی که نیروهای انقلابی را به شهادت می رساند، یک فرد نیست، بلکه او نماینده یک تفکر شیطانی در طول تاریخ است. مگر می شود بنام امام زمان (عج) یک عالم ربانی را به شهادت رساند؟ شهادت الهام بخش اسلام عزیز است و در زمان آمدن مهدی هم این خط مستمر است.

وی خطاب به مردم کازرون گفت: مردم خوب کازرون! روحانیت گنجینه معنوی اسلام است. در سیل اخیر چه کسی باور می کرد که طلاب و روحانیون، مدارس علمیه را در کشور تعطیل نمایند و رهسپار کمک به مردم سیل زده کشور شوند و به چشم بارها مشاهده نمودم که این روحانیون در کنار سایر نیروهای جهادی، بیل می زدند و برای مردم آذوقه تهیه می کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خصوص شهادت شهید حجت الاسلام خرسند، تاکید کرد: بنده در پیام ولی امر مسلمین هفت نکته را استخراج کردم، اول اینکه حضرت آقا به شهادت این شهید شهادت داده اند، دوم در خصوص مظلومیت این شهید که همچنان مشهود است. سومین ویژگی اینکه، رهبر معظم انقلاب هم این شهید را به عنوان یکی از امامان جمعه فعال کشور معرفی نمودند و تاکید کردند که شهید خرسند، چهره ای موفق بوده و همیشه توفیقات به همراه داشته اند. ولی امر مسلمین در این پیام، شهید خرسند را عالمی بزرگوار معرفی کردند و پرتلاش بودن را یکی از ویژگی های بازر این شهید توصیف نمودند.

سردار غیب پرور ادامه داد: مردم شهرستان کازرون، مردمی انقلابی و مومن هستند و رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع تاکید داشته اند و باید تلاش کرد و نگذاشت که دشمنان انقلاب اسلامی در میان مردم ما تفرقه افکنی کنند و یقیناً هر جا که نیروهای انقلابی زیادی حضور داشته باشند، نیت دشمن برای ایجاد تفرقه افزایش پیدا می کند، اما مردم شهرستان کازرون در تشییع پیکر امام جمعه خود ثابت کردند که تا پای جان در کنار آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایستاده اند.

 

ایرنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ECK برچسب ها: غیب پرور ، تفرقه افکنی ، دشمن

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: غیب پرور تفرقه افکنی دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد

 این یک بیت شعر با خط زیبای شهیدسید مهدی شاهچراغ برای همیشه به یادگار ماند: با صدهزار جلوه برون آمدی که من /با صدهزار دیده تماشا کنم تو را. شهیدسید مهدی شاهچراغ معلم و هنرمند خطاط بود. اما دغدغه جنگ و جبهه او را به میدان جهاد کشاند. سیدمهدی نه در دوران جنگ که پیش از آن در عرصه انقلاب و بیداری و آگاهی مردم و هم محلی‌هایش نسبت به ظلم رژیم شاه سهیم بود. شهید سیدمهدی شاهچراغ خیلی زود به آرزویش رسید و مزد مجاهدت‌های خود را در عملیات غرورآفرین الی بیت‌المقدس گرفت. ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ او آسمانی شد، آنچه در ادامه می‌آید ماحصل همکلامی ما با محترم‌السادات شاهچراغ همسر شهید سیدمهدی شاهچراغ است. 

بی‌قرار رفتن بود

سیدمهدی متولد ۶ تیرماه سال ۱۳۳۸ دامغان بود. درسخوان بود و همزمان با درس و تحصیل کار هم می‌کرد. خدمت سربازی‌اش را در اصفهان سپری کرد. کمی بعد معلم شد و بعد از آن ازدواج کرد. همسرش می‌گوید: وقتی ازدواج کردم سنم کم بود. خیلی از کار‌های خانه را بلد نبودم. سیدمهدی من را در کار‌های خانه مثل آشپزی و لباس شستن کمک می‌کرد. همیشه نماز را اول وقت می‌خواند و من بلافاصله پشت سرش می‌ایستادم. نماز‌های جماعت‌مان را هیچگاه از یاد نمی‌برم. زندگی خوبی داشتیم. او در دوران انقلاب هم فعالیت داشت. چند روز قبل از پیروزی انقلاب بود. مردم راهپیمایی می‌کردند. سیدمهدی در جلوی صف راهپیمایان، عکس امام (ره) را به سینه چسبانده بود و شعار می‌داد. جمعیت به پادگان نزدیک می‌شد. سیدمهدی میان نظامیان رفت و گروهی از آنها را همراه خود میان مردم کشاند. بعضی‌ها می‌گفتند: «این چه کسی است که با جرأت آنها را به جمع ما می‌کشاند.» چند روز بعد پادگان‌های ارتش به دست مردم فتح شد. جنگ که شروع شد، سیدمهدی هم بیقرار رفتن شد. جهاد فرصت دوباره‌ای برای همسرم بود. او کار، درس و معلمی را به عشق حضور در میدان جهاد رها کرد و راهی شد. با اینکه ما منتظر تولد فرزندمان بودیم. اما همین هم مانع سیدمهدی نشد. 

 خبر تولد فاطمه

خدا خیلی زود فاطمه را به ما هدیه کرد. خبر تولدش را در جبهه به او دادند. دوستانش می‌گفتند: یکی از بچه‌ها فریاد زد: دختر سید مهدی متولدشده! همرزمانش که متوجه شدند، از شادی فریاد کشیدند و تبریک گفتند. شیرینی می‌خواستند. هرکس به نحوی سر به سر سیدمهدی می‌گذاشت. بعضی‌ها از دور می‌گفتند:مبارکه! عده‌ای هم می‌پرسیدند:اسم دخترت را چی می‌گذاری؟ سیدمهدی با خوشحالی جواب داد: فاطمه!

فرمانده گردان رو به سیدمهدی کرد و گفت:شما دیگر برگرد! خانمت به شما احتیاج دارد. بچه‌ها می‌خواستند از سیدمهدی خداحافظی کنند که او با حرفش همه را متعجب کرده و پاسخ داده بود: من تا آخرعملیات می‌مانم. 

 شهادت در بیت المقدس

همرزمش لحظه شهادت کنارش بود. ابوتراب کاتبی بعد‌ها برایم از آن لحظه اینگونه روایت کرد. آتش سنگینی بود. خمپاره‌ای به سنگرشان خورد به طرفشان رفتیم و صدای ناله‌ای شنیدیم. کمرش ترکش خورده بود. می‌دانستم که به تازگی پدر شده است. دو انگشتر در دست داشت. آنها را درآوردم و صورتم را نزدیکش بردم و گفتم: سیدجان! بگو هر چی می‌خواهی بگو! دهانش را باز کرد تا چیزی بگوید، اما نتوانست و همان لحظه به شهادت رسید. همسرشهید در ادامه می‌گوید وقتی به شهادت رسید کوچک‌ترین تغییری در صورتش ایجاد نشده بود. چهره‌اش همان بود که موقع خداحافظی آخر دیده بودیم. گویی خوابیده بود. 

 بدرقه با دعای خیر

قبل از رفتن به جبهه پیش پدرش رفت تا از او هم اجازه بگیرد. پدرش بعد‌ها برایم گفت سید مهدی آمد و در حالی‌که سرش پایین بود به من گفت: پدر! از شما اجازه می‌خواهم تا با خیال راحت به جبهه بروم. من هم نگاهی به او کردم و پاسخ دادم با وضعی که همسرت دارد من صلاح نمی‌بینم که تنهایش بگذاری! فردای همان روز برای وداع آخر آمد. من هم که اصرار سیدمهدی را برای رفتن دیدم، رضایت دادم و دعای خیرم را بدرقه راه او کردم و گفتم خدا پشت و پناهت!

 فاطمه و شهادت پدر

خیلی طول نکشید که خبر شهادت سیدمهدی را برای خانواده آوردند. ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات الی بیت‌المقدس سیدمهدی به آرزویش رسید. تشییع پیکر شهید خیلی شلوغ بود. بسیاری از مردم آمده بودند تا حضورشان تسلی خاطر بازماندگان باشد. فاطمه، چند روزه بود. دائم گریه می‌کرد. فاطمه را روی سینه پدر شهیدش گذاشتند آرام شد. 

از شهید سیدمهدی شاهچراغ وصیتنامه‌ای بر جا ماند که در یازدهمین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ و تنها چند روز قبل از شهادتش آن را نوشت. شهید سیدمهدی شاهچراغ بسیار ولایت‌مدار بود. او در این نوشتار در کنار توصیه‌هایی که به خانواده داشت از ملت ایران خواسته بود که برای امام دعا کنند.

منبع: روزنامه جوان 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است