Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در دو موقعیت پس از قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، انتقال اطلاعات انرژی هسته‌ای به عربستان را تایید کرده بود. 

دولت آمریکا نخستین مجوز انتقال اطلاعات را در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۸ صادر کرد، یعنی ۱۶ روز پس از قتل ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست در کنسولگری عربستان در استانبول.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین مجوز در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۱۹ صادر شد، سه ماه پس از آن‌که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گزارش داد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است. 

«تیم کاینه» سناتور آمریکایی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این قضیه که دولت ترامپ اطلاعات هسته‌ای ما را پس از قتل یک شهروند آمریکایی در اختیار مقام‌های سعودی قرار داده است، نشان‌دهنده عملکردی آزاردهنده است.»

نخستین‌بار دپارمان انرژی کمیته روابط خارجی سنا این اطلاعات را به دست آورد و اعلام کرد. 

یک سخنگوی «رابرت منندز» سناتور دموکرات و از اعضای عالی‌رتبه کمیته روابط خارجی سنا، تاریخ‌های اعلام‌شده از سوی کاینه را تایید کرد. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، گفت: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می کنند و خود را متعهد می دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می کنند انگشت شمار هستند.

بیشتر بخوانید: لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب

وی افزود: فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وزیر کشور درباره نشست های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می کنند از طرف جریان های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر: 1228314 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل