Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@02:25:57 GMT

آمریکا تسلیحات نظامی به تایوان می دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۴۶۴۰

آمریکا در صدد است مقادیر زیادی تسلیحات و تعدادی تانک به ارزش ۲ میلیارد دلار به تایوان بفروشد. گفته می‌شود این اقدام آمریکا در راستای افزایش تنش اقتصادی با چین صورت می‌گیرد.

گروه بین الملل- چهار مقام آگاه از مذاکرات فروش این تسلیحات که نمی‌خواستند هویتشان فاش شود، گفتند پیشنهاد فروش سلاح به تایوان طی یک ابلاغیه غیر رسمی به دست کنگره آمریکا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معامله نظامی احتمالی شامل ۱۰۸ تانک «آبرامز» به ارزش ۲ میلیارد دلار و مقادیری مهمات ضدهوایی و ضد تانک خواهد بود. تایوان مایل است موجودی تانک‌های آمریکایی خود را که شامل مدل «پاتون M60» است نوسازی کند.

با این‌که آمریکا روابط رسمی با تایوان ندارد اما اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات این کشور است. ماه مارس «سای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد آمریکا با درخواست خرید تسلیحات از سوی ما، جهت مقابله تا تهدیدات احتمالی آمریکا، موافقت کرده است.

«پیتر ناوارو» مشاور بازرگانی ترامپ نیز پیش‌تر از فروش تانک به تایوان سخن گفته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت تا زمانی که قرارداد فروش تسلیحات به هر کشوری به‌طور رسمی به کنگره ابلاغ نشود، انتشار هرگونه اطلاعات درباره آن امکان‌پذیر نیست.

به گفته دو نفر از این چهار منبع خبری، ابلاغیه کنگره شامل طیفی از مهمات ضد تانک شامل ۴۰۹ موشک «جاولین» ساخت شرکت‌های نظامی «رایتیون» و « لاکهید مارتین» به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار است؛ همچنین شامل ۱۲۴۰ موشک ضد تانک «TOW» به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار و ۲۵۰ موشک حرارت‌یاب است. موشک‌های حرارت‌یاب معمولاً در سیستم‌های قابل جابجایی ضدهوایی استفاده می‌شود.

چین کل آب‌های راهبردی دریای جنوب چین را تحت حاکمیت خود می‌داند اما ناوهای آمریکایی بارها به بهانه آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی وارد این محدوده شده‌اند. تایوان این تحرکات آمریکا را به‌عنوان اقدامی در راستای حمایت از این کشور در برابر چین می‌داند.

چین، تایوان را یکی از استان‌های جداشده خود می‌داند که ترجیح می‌دهد بدون درگیری به این کشور بازگردد. اما پکن تهدید کرده ممکن است گزینه «زور» را نیز در این راستا در نظر بگیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تایوان تسلیحات آمریکا تانک تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع مطلع نسبت به طرح‌های نظامی رژیم صهیونیستی به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گزارش داد که حمله رژیم صهیونیستی به رفح محدود بوده و تنها برای فشار بر حماس صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام این منبع، تل‌آویو قبل از تماس تلفنی دیروز دوشنبه بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، طرح خود برای تخلیه منطقه شرقی رفح و اجرای عملیات نظامی در آن را به اطلاع مقام‌های آمریکایی رسانده بود.

این منبع عملیات رفح را «بسیار محدود» توصیف و تاکید کرد که این عملیات برای نفوذ گسترده در رفح طراحی نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی عملیات زمینی خود در رفح را در حالی آغاز کرد که جنبش حماس موافقت خود با طرح آتش‌بس اعلام شده از سوی میانجی‌ها را اعلام کرده بود.

سامر عنتباوی نویسنده و کارشناس مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت با پذیرش طرح آتش بس، رژیم صهیونیستی را در موضع انفعال قرار داده و به دردسر انداخته است.

از سوی دیگر دولت آمریکا اعلام کرده است که عملیات محدود اسرائیل در رفح را تایید می‌کند، اما گسترش این عملیات را نمی‌پذیرد. برخی منابع رسانه‌ای مدعی شده‌اند که آمریکا محدودیت‌هایی را در زمینه ارسال تسلیحات دقیق خود برای ارتش اسرائیل ایجاد کرده است.

کد خبر 6099339

دیگر خبرها

  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo