Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ترجمه مجموعه ۳ جلدی «آکادمی شاهزاده‌خانم‌ها» نوشته شَنون هِیل به‌تازگی با ترجمه مشترک نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

شنون هیل نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، متولد سال ۱۹۷۴ در آمریکاست. او را به‌خاطر نوشتن داستان‌های فانتزی برای کودکان می‌شناسند و چند مجموعه مثل «آکادمی شاهزاده‌خانم‌ها»، «شاهزاده‌های سیاه‌پوش»، «دوستان واقعی»، «دختر سنجاب بی‌نزاکت»، «انتقام راپونزل» و … در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده ۴۵ ساله بیش از ۲۰ رمان برای نوجوانان نوشته که بیشترشان در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند. او با همسر نویسنده و چهار فرزندش در شهر سالت لِیک آمریکا زندگی می‌کند.

مجموعه «آکادمی شاهزاده‌خانم‌ها» ۳ جلدی است که شخصیت محوری‌اش دختر نوجوانی به نام میری است. میری یک دختربچه روستایی و کوه‌نشین است. او در جلد اول «دختران کوهستان» می‌خواهد یک شاهزاده‌خانم بشود. وقتی به او خبر می‌رسد که شاهزاده می‌خواهد همسرش را از بین دختران روستای آن‌ها انتخاب کند، ناگهان زندگی‌اش به هم می‌ریزد. به این‌ترتیب، میری از یک‌طرف درگیر رقابتی شدید با دیگر دخترهای روستا می‌شود و از طرف دیگر باید با معلم سخت‌گیرش کنار بیاید. اما اتفاقاتی می‌افتد که میری باید برای نجات همکلاسی‌ها و روستایش به فکر بیافتد.

رمان «دختران کوهستان» در ۲۵ فصل نوشته شده است.

این کتاب با ۳۱۲ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۹ هزار تومان منتشر شده است.

در کتاب دوم «قصر سنگی» هم که ۲۴ فصل دارد، این سوال وجود دارد که آیا سفر به پایتخت، قرار است زندگی میری را برای همیشه تغییر دهد یا نه؟ او سر یک چندراهی قرار گرفته و باید بین وفاداری به شاهزاده‌خانم و دوست‌های جدیدش و همین‌طور عشقی قدیمی و دوستی جدید، انتخاب کند. حالا میری باید همه مهارت‌ها و درس‌های تیزبینی و شجاعتی را که در آکادمی شاهزاده‌خانم‌ها یاد گرفته به کار ببندد تا بتواند بهترین راه را انتخاب کند.

این کتاب با ۳۳۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

سومین و آخرین کتاب مجموعه «آکادمی شاهزاده‌خانم‌ها» هم «خواهران فراموش‌شده» است. «دختران کوهستان» در سال ۲۰۰۵، «قصر سنگی» در سال ۲۰۱۲ و «خواهران فراموش‌شده» در سال ۲۰۱۵ چاپ شد.

در کتاب «خواهران فراموش‌شده» میری می‌خواهد آکادمی شاهزاده‌خانم‌های خودش را راه بیاندازد. او و دوستانش پس از یک‌سال آماده‌اند که قصر پادشاه را ترک کنند اما شاه دستور می‌دهد میری به مردابی دوردست سفر کند تا سه عموزاده شاه را تعلیم دهد. اما سه عموزاده، بیشتر از آن‌که مشتاق یادگیری درس‌های تاریخ یا آداب معاشرت باشند، عاشق شکار، کشتی و ماهیگیری هستند و از نسبت‌شان با خاندان سلطنتی هم بی‌خبرند. در ادامه داستان، میری متوجه می‌شود زندگی دخترها بخشی از یک راز است که کلیدش در دستان اوست.

رمان «خواهران فراموش‌شده» ۲۷ فصل و یک پی‌نوشت دارد. شنون هیل در پایان این کتاب که موخره مجموعه «آدکامی شاهزاده‌خانم‌ها» است، نوشته: «سفرهای من و میری در سال ۲۰۰۳ شروع شد. اکنون بیش از ده سال از آن تاریخ می‌گذرد. از اینکه داستان را به پایان می‌برم، غمگینم. اگر هوش و الهام‌بخشی ویراستارم، ویکتوریا ولز و شوهرم دین هیل نبود، هرگز این مجموعه نوشته نمی‌شد. برای آفرینش یک کتاب به یک دهکده آرام نیاز بود. بنابراین از همه اهالی این دهکده تشکر می‌کنم…» او در پایان این موخره نوشته است: «از اینکه در سه کتاب هم‌سفر میری بودم احساس خیلی خوبی دارم. از خوانندگان عزیز که تشویق‌ها و حمایت‌هایشان به من جرئت این سفر را داد، عمیقاً متشکرم. باعث افتخارم خواهد بود که داستان میری در خیال شما ادامه پیدا کند.»

در قسمتی از رمان «خواهران فراموش‌شده» می‌خوانیم:

ناخدا یک ابرویش را بالا داد و در حالی که سرتاپای میری را زیر نظر داشت، گفت: «شما خوابتون نمی‌آد، بانو؟»

کشتی آرامِ آرام بود.

میری گفت: «خیلی ممنون که دنبال ما اومدید، ناخدا.»

- کارفرمای من خیلی مشتاق بودن که شما رو نجات بدن. اصراری هم ندارم بدونم چرا.

کاپیتان که ریش سیاهش را می‌خاراند، تمام حواسش به میری بود.

بعد به پیدر نگاه کرد که اخم کرده بود.

یکی از ملوان‌ها فریاد زد: «ناخدا، یه چیزی نزدیک قوس لنگرگاه می‌بینم.»

او پرسید: «کشتی؟»

- اگه هم کشتی باشه، چراغی نداره.

ناخدا بودل، پیدر و میری به عرشه بالایی رفتند. آسمان در سطح افق ابری بود و میری نمی‌توانست مرز دریا و آسمان را تشخیص بدهد. اما در دوردست‌ها و در تاریکی چیزی را دید که تکان می‌خورد و با سرعت به طرف آن‌ها می‌آمد. ناخدا با دوربین تک‌چشمی نگاه می‌کرد.

- این احتمالاً یه کشتی طراز اوله. سه عرشه برای شلیک و حداقل هشتاد توپ. نه می‌توانیم از دستش فرار کنیم، نه می‌تونیم باهاش بجنگیم.

میری پرسید: «شما چندتا توپ دارین؟»

این کتاب هم با ۳۲۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان به بازار نشر آمده است.

کد خبر 4633280 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان نشر افق ترجمه انتشارات افق ادبیات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

انتشارات «مکتب حاج قاسم» با ٦ عنوان اثر جدید، در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور صد‌ها ناشر داخلی و خارجی به طور رسمی در محل مصلی تهران آغاز به کار خواهد کرد و انتشارات مکتب حاج قاسم نیز برای سومین سال پیاپی و با عرضه ده‌ها عنوان کتاب و همچنین معرفی شش عنوان اثر تازه منتشرشده، در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهد شد.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» ازجمله عناوینی است که امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران تقدیم مخاطبان خواهد شد.

 نویسنده در این کتاب ۲۳۲ صفحه‌ای، با زبانی ساده و صمیمی، از زندگی و آداب و رسوم عشایر گشاده‌دستی می‌نویسد که زیر آسمان روستای «قنات ملک» کرمان و هم‌جواری زادگاه حاج قاسم سلیمانی زندگی می‌کنند و با روایات ناب و دست اول، خواننده را به روز‌های دوران کودکی تا نوجوانی و بالندگی حاج قاسم می‌برد.

«همراه ما بود» از دیگر آثار جدید نشر مکتب حاج قاسم در نمایشگاه سی و پنجم است، کتابی حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از بیست سال رفاقت و همرزمی با حاج قاسم سلیمانی است که بعد از شهادت ایشان ایراد و توسط «سید حسین مرکبی» گردآوری و ترجمه شده است.

عنوان دیگری که روی میز تازه‌های نشر مکتب حاج قاسم قرار گرفته، کتاب «بچه‌های حبیب» است. 

«نازنین قنبری» تلاش کرده در صفحات این کتاب مجموعه خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی را برای مخاطب روایت کند؛ خاطراتی که یکسوی آن جاذبه فرمانده است و قدرت میدان‌داری‌اش و سوی دیگر شرح روحیه شوخ‌طبع و مهربان و در عین حال سیره عابدانه حاج قاسم سلیمانی.

«این خانه فروشی نیست» نوشته «مهدیه داوودی» کتاب چاپ اولی نشر مکتب حاج قاسم که در نمایشگاه کتاب امسال است.

این کتاب با تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایتی از ۸۴ روز مقاومت جانانه مردم شهر «آمرلی» عراق در برابر محاصره ۳۶۰ درجه داعش را به تصویر می‌کشد، مقاومتی که با حضور به موقع سردار سلیمانی و طراحی یک عملیات دقیق و هوشمندانه، به آزادسازی شهر و بیرون راندن اشغالگران داعش انجامید.

«طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های شهید سلیمانی» دیگر کتابی است که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. 

این کتاب دربرگیرنده مجموعه سخنرانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است که طبقه‌بندی سخنرانی‌ها بر اساس موضوعات مهم و پرتکرار همچون شهادت و … و میسر نمودن امکان مطالعه برش‌های کوتاهی از یک یا چند سخنرانی درباره موضوعی واحد، این اثر را به یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب‌ها برای شناخت و پژوهش پیرامون شخصیت آن سردار والامقام تبدیل نموده است.

مجموعه دوجلدی «جهت» از دیگر آثاری است که در لیست تازه‌های نشر مکتب حاج قاسم قرار گرفته است.

جلد نخست کتاب به سخنرانی سردار سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه؛ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی اختصاص دارد، که درست چندماه پیش از شهادت وی ایراد شده و برای نخستین بار در قالب این کتاب منتشر شده است.

سخنرانی حاج قاسم در جمع ائمه جماعت نیز موضوع جلد دوم کتاب است. 
این سخنرانی با موخره‌ای از «سبحان جدیدساز» تبیین شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود