Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی بعد از ظهر امروز در نخستین موضع‌گیری خود به عنوان سخنگوی دولت، در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره دلایل استعفای سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای بطحایی از دوستان ما و فردی صادق و وارسته هستند، در ابتدای هفته استعفای خود را به رئیس‌جمهور داده و علت این مسئله را حضور در مجلس اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ایشان روز سه‌شنبه مجددا به آقای واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفته و با اشاره به مدت زمان قانونی برای استعفا جهت حضور در مجلس، از رئیس جمهور خواستند تا موافقتشان را اعلام کنند و رئیس‌جمهور هم بنابر درخواست ایشان موافقتش را اعلام کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای بطحایی اظهار داشت: من هم گمانه‌زنی‌های مختلف را دیدم. مطالب گوناگون از سوی طیف‌های مختلف مطرح شده بود ولی آنچه که اتفاق افتاده مواردی بود که من اعلام کردم. متن استعفا روز شنبه قابل انتشار است و منتشر می‌شود.

ربیعی از گفت وگو با تشکل های صنفی طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: امیدوارم هفته آینده با تشکل‌های صنفی معلمان صحبت کنیم. یکی از مسائلی که در لابه‌لای اخبار دیدم، مسئله رتبه‌بندی بود که در دولت یازدهم این مسئله مطرح شده بود که من در آن دوران عضو دولت بودم. خوشبختانه امسال دو هزار میلیارد تومان با تاکید رئیس‌جمهور برای آن در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در بودجه امسال تصمیم گرفته شده بود که بودجه را از نفت جدا کنیم که نوسانات قیمت نفت روی بودجه تاثیر نگذارد. به رغم این مسئله، رئیس‌جمهور دستور دادند که در این دو هزار میلیارد تومان، هیچ‌گونه کاهشی صورت نگیرد بنابراین این رقم برای قانون رتبه‌بندی اعمال خواهد شد. فکر می‌کنم یکی، دو ماه آینده رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و خوشبختانه در دو هزار میلیارد تومان تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه من واقف هستم که تحریم‌های اقتصادی بیش از همه بر حقوق بگیران ثابت و بازنشسته‌ها فشار وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در دولت این است که از حقوق‌بگیران ثابت یا کسانی که درآمدی نداشته باشند، حمایت کنیم. دولت و رئیس‌جمهور تمام هم و غم‌شان این است که فشار کمتری به زندگی مردم وارد شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ربیعی استعفای وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفای خود از امامت جمعه این شهر توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام اصغر عسکری گفت: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم؛ لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.
وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد؛ لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور کردم.
او اظهار داشت: همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.
وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم؛ لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.
امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کردم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.
عسکری افزود: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌تر‌ها است.
وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل (ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم.
او توضیح داد: هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام؛ مردم چه گناهی کرده اند که فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید؛ یکی از مخاطبان حرف آقاخودمان هستیم.
عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند، اما قضیه لو رفت.
او گفت: پس از اصرار و پافشاری مردم، بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم؛ از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی