Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد اخلاق خدمت‌گزاری به امام زمان(عج) را بالاترین مقامی دانست که منتظران می‌توانند به آن دست یابند و گفت: بدون معرفت به امام(ع) کاری پیش نمی‌رود، یاران امیرالمومنین(ع) کنار حضرت(ع) بودند اما به دلیل فقدان معرفت، حکم خار را پیش پای ایشان داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان: وجود مقدس امام عصر(حج)، نیازمند یاری واقعی از سوی منتظران است نه سخنی که صرفا لغلغه زبان ها باشد و جنبه ادعای همراهی حضرت(عج) بعد از ظهور را کند، منتظر واقعی کسی است که قبل از ظهور، طعم انتظار را چشیده باشد و حقیقتا در حد خود تلاش کرده باشد تا زمینه مناسب برای ظهور را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام «مسعود عالی»، استاد اخلاق طی سخنانی به بایدها و الزامات این انتظار پرداخته که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام «مسعود عالی» با بیان اینکه یکی از مقامات ارزنده ای که در مورد وجود مقدس امام عصر(عج) باید آرزو و دعایش را از خداوند داشته باشیم رسیدن به مقام یاری و خدمتگزاری نسبت به آن حضرت(عج) است، گفت: ما که نمی توانیم جزو معصومان(ع) باشیم اما می توانیم خودمان را در خدمت آنان قرار دهیم، این بالاترین مقامی است که یک انسان می تواند به آن برسد، در ادعیه به ما یاد داده اند، چنانچه در دعایی که در مفاتیح آمده و بعد از نماز صبح می خوانیم آمده است: «اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلايَ صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ».

 

این استاد اخلاق تصریح کرد: همچنین، در مفاتیح الجنان در ادامه این دعا آمده است: «اللَّهُمَّ كَمَا شَرَّفْتَنِي بِهَذَا التَّشْرِيفِ، وَ فَضَّلْتَنِي بِهَذِهِ الْفَضِيلَةِ، وَ خَصَصْتَنِي بِهَذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلَى مَوْلايَ وَ سَيِّدِي صَاحِبِ الزَّمَانِ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْيَاعِهِ، وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ: خدایا هم چنان که مرا به این شرافت مفتخر نمودى، وبه این فضیلت برترى ام دادى، و به این نعمت خاصم فرمودى، پس درود فرست بر مولا و سرورم صاحب الزمان، و مرا قرار ده از یاران و پیروان و دفاع کنندگان از آن حضرت، و از کشته شدگان پیش رویش».

 

وی ادامه داد: آنچه که در این دعا ذکر شده، بالاترین مقامی است که باید به دنبالش باشیم، یار امام زمان(عج) کسی است که چند شرط داشته باشد، اولین شرط که در روایات هم آمده، داشتن معرفت نسبت به امام زمان(عج) است. منتظر باید امامش را بشناسد، امام حیّ که در میان ما زندگی می کند. از خود سوال کنیم که چرا می خواهد بیاید و از نبود او چه خساراتی را داریم متحمل می شوی؟ وظایف ما در مقابل او چیست و چه حقوقی به گردن ما دارد؟

 

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: من برای آشنایی و شناخت هر چه بیشتر امام عصر(عج)، کتاب «مکیال المکارم» را پیشنهاد می کنم. اگر شناخت و معرفت نسبت به حضرت حجت(عج) نباشد کاری از پیش نمی رود، یاران حضرت امیر(ع) کنار ایشان بودند اما چون معرفت نداشتند به تعبیر خود امام علی(ع) چون خار جلو پایشان بودند.

 

وی اضافه کرد: اما «مالک اشتر» یار وافعی بود. بنابر این، باید نسبت به امام خود معرفت قلبی و عقلی داشته باشیم. معرفت عقلی یعنی باور، صرف شناخت و اطلاعات ذهنی خوب است اما کافی نیست، باور کردن اوست که باعث وفاداری و تسلیم در برابر امام(ع) می شود.

 

این استاد اخلاق در ادامه بیان کرد: آیت الله شیخ حسن‌علی تهرانی یکی از بزرگان بود، روزی به او اطلاع دادند که یکی از رفقا بیمار است و این مرد به دیدار دوستش رفت و دید که او را رو به قبله کرده اند و می گویند حالش بد است و دارد، طبیب هم گفته اگر تب کرده و عرق کند، خوب می شود و نجات پیدا می کند و ما رویش لحاف انداخته ایم اما اصلا عرق نمی کند، این مرد گفت: تا شما بروید دو تا چای بروید او خوب می شود، از اتاق خارج شدند و در حال ریختن چای در استکان دوم بودند که مریض بلند شد. سوال کردند چه شد؟ آیت الله شیخ حسن علی تهرانی پاسخ داد: از وقتی که این لباس را به تن کردم به امام زمان(عج) خیانت نکردم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنین معرفت قلبی به امام زمان(عج) و وفاداری به آن حضرت(عج) چنین کرامات و معجزاتی را رقم می زند.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان بوشهر خبرگزاری شبستان امام خمینی ره نماز عید فطر عید فطر نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مقاومت سالگرد ۱۴ خرداد خطبه نماز جمعه حجت الاسلام عالی گفتمان انتظار مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم