Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@10:07:26 GMT

۹۰ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پر شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۹۵۸۸

۹۰ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پر شده است

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ۹۰درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب پر شده است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بهرام درویشی صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بارش‌های مناسب در ابتدای امسال اظهار داشت: میزان بارندگی امسال در استان 807 میلی‌متر مربع گزارش شد که 200 میلی‌متر در فروردین ماه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 12 سد در حال بهره‌برداری و در دست اجرا در استان کرمانشاه وجود دارد عنوان کرد: ظرفیت مجموع سدهای در حال بهره‌برداری استان یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب است که یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب پرشده است.

درویشی با اشاره به اینکه سدهای استان در سیلاب اخیر عملکرد مناسبی از خود نشان دادند گفت: سدهای استان کرمانشاه از نظر فنی و ساختاری مشکلی ندارند و با وجود بارش‌های بسیار مشکلی برای سدها از جمله سد گیلانغرب ایجاد نشد.

تحقق تمام اهداف سامانه گرمسیری نیازمند هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها است

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: تحقق تمام اهداف طرحی عظیم و چند مؤلفه‌ای همچون سامانه گرمسیری نیازمند همکاری و هماهنگی بسیاری از دستگاه‌ها است.

درویشی عنوان کرد: بهره‌برداری از یک پروژه عظیم چند مؤلفه‌ای همچون سامانه گرمسیری تا زمان قطعیت نیازمند همکاری و هماهنگی بسیاری از دستگاه‌ها است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه باید هماهنگی‌های بین‌بخشی را بیش از پیش جدی گرفت گفت: سامانه گرمسیری ثروت مردم منطقه و ارزش اراضی کشاورزی را چند برابر و منطقه را به قطب اقتصادی تبدیل می‌کند.

خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری کرمانشاه 6 برابر افزایش یافتاستاندار کرمانشاه: سامانه گرمسیری قابلیت ایجاد 28هزار شغل را داردافتتاح قطعه یک طرح بزرگ سامانه گرمسیری استان کرمانشاه با حضور رئیس جمهور

درویشی با بیان اینکه سامانه گرمسیری یک طرح تأثیرگذار و حیاتی است که به مرور زمان آثار ارزشمند آن در غرب کشور در زمینه تولید ثروت بروز پیدا می‌کند افزود: این سامانه یک طرح عظیم چند مؤلفه‌ای است که بهره‌برداری آن ساز و کار خود را دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره ساز و کار بهره‌برداری از سامانه گرمسیری گفت: بعد از توجیه مردم برای انعقاد قرارداد، شبکه‌های آبیاری باید توسط جهاد کشاورزی مدرن شود که بخش اعظم آن انجام شده است.

درویشی بیان کرد: در بسیاری از نقاط این سامانه قرارداد منعقد شده و آب برای کشت بهاره در حال تحویل به کشاورزان است و کشت پاییزه نیز در حال توسعه است و در چند سال آینده تمام اهداف طرح محقق می‌شود.

مشروح گفت‌وگو با مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه به‌زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور