Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:10:58 GMT

«الهان عمر» ترامپ را در خصوص عربستان به باد انتقاد گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۳۶۱

«الهان عمر» ترامپ را در خصوص عربستان به باد انتقاد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «الهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در پیامی توئیتری در واکنش به ادامه تلاش دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در تأمید تسلیحات برای عربستان نوشت: واقعاً انزجارآور است، عربستان سابقه مستمر نقض حقوق بشر دارد، ثبات جنبش‌های دموکراتیک در خاورمیانه را برهم می‌زند و بحران بشردوستانه را دریمن بوجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مسلمان کنگره آمریکا ادامه داد: آخرین کاری که ما باید انجام دهیم فروختن سلاح به آنهاست.

این درحالیست که روزنامه تلگراف پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که کمتر از یک ماه پس از آنکه دولت ترامپ اقدام به اعلام وضعیت فوق العاده برای فروش سلاح به عربستان نمود، حال منابع دیگری از صدور مجوز برای فعالیت شرکت تسلیحاتی رایتون در خاک عربستان خبر داده‌اند.

گفته شده شرکت مذکور قرار است برای ساخت موشک‌های پیشرفته و ۱۲۰ هزار قطعه در انواع موشک‌های ضدتانک و سایر تجهیزات با عربستان همکاری کند.

منتقدان اعلام کرده‌اند که ساخت این قطعات در داخل عربستان باعث می‌شود تا ریاض به بمب‌های پیشرفته دسترسی پیدا کند و از آنان در جنگ علیه مردم یمن استفاده کند.

به نظر می‌رسد صدور مجوز برای فعالیت شرکت تسلیحاتی آمریکایی در خاک عربستان در قالب قانون وضعیت اضطراری صورت گرفته که به کاخ سفید اجازه می‌دهد بدون موافقت کنگره، مجوز فروش و معاملات تسلیحاتی بیشتری را با عربستان منعقد کند.

اعلام وضعیت فوق العاده از سوی ترامپ با هدف فروش تسلیحات بیشتر به عربستان با انتقاد نمایندگان هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات روبرو شده است.

کد خبر 4635455

منبع: مهر

کلیدواژه: الهان عمر دونالد ترامپ عربستان سعودی حقوق بشر یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاح در فهرست فروش لیورپول

آفتاب‌‌نیوز :

محمد صلاح بهترین گلزن تاریخ باشگاه لیورپول و نزد هواداران از جایگاه خاصی برخوردار است. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه انگلیسی است. صلاح تابستان سال قبل تا آستانه جدایی از لیورپول پیش رفت. الاتحاد عربستان سخت به دنبال جذب ستاره مصری لیورپول بود و پیشنهاد وسوسه‌انگیزی را به او ارائه داد، اما مخالفت یورگن کلوپ باعث شد صلاح در نهایت در لیورپول باقی بماند.

شبکه HTIC انگلیس اعلام کرد مایکل ادواردز، مدیر اجرایی باشگاه لیورپول، پس از حاشیه‌سازی اخیر محمد صلاح و درگیری لفظی‌اش با یورگن کلوپ، با جدایی این بازیکن در تابستان پیش رو و حضورش در لیگ عربستان اعلام موافقت کرده است و به این ترتیب باید منتظر حضور این فوق ستاره مصری در لیگ حرفه‌ای عربستان بود.

در این گزارش شبکه انگلیسی آمده است یک تیم عربستانی پیشنهاد دستمزد هفتگی سه میلیون پوندی را به صلاح داده که بالاتر از حقوق کریستیانو رونالدو در النصر است.

صلاح تا ژوئن ۲۰۲۵ با لیورپول قرارداد دارد و باشگاه انگلیسی برای فروش این بازیکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پوند طلب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • عجیب اما واقعی؛ الهلال قصد فروش میتروویچ را دارد!
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید