Web Analytics Made Easy - Statcounter

از 400 هزار واحد طرح اقدام ملی، ساخت 200 هزار واحد را وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بخش خصوصی،100 هزار واحد را بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد را بنیاد مسکن تقبل کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بعد از فراز و نشیب ها در بخش مسکن، با رویکرد جدیدی که مجموعه نظام، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزارت راه وشهرسازی دیگر مسئولان داشتند اولویت به توجه ویژه در بخش مسکن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 او افزود: رئیس جمهور در اجرای این طرح وزارت راه و شهرسازی را  مکلف کرد تا با جدیت دنبال کند. مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ساخت 200 هزار واحد از 400 هزار واحد طرح را وزارت راه و شهرسازی تقبل کرده است و با توجه به ورود بخش خصوصی و مردم برنامه ریزی برای تولید مسکن انجام است تا پایان دوره باقی مانده دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.
   فرهادیه گفت: شرکت شهرهای جدید زمین دارد و پروانه ساختمانی 130 هزار واحد صادر شده است و با مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان و تولیدکنندگان عمده مسکن اقدام خواهد شد.  او افزود: تامین مالی پروژه ها برای بخش سازندگان و انبوه سازان تقویت می شود.   فرهادیه گفت: برای 100 هزار واحد مسکونی از اقدام ملی در بافت ناکارآمد و فرسوده شهری، برنامه ریزی بازآفرینی شهری به این صورت است که 80 هزار واحد با ظرفیت های خود مردم که مسکن و زمین دارند انجام شود و مجلس با تخصیص یک میلیارد دلار وجوه اعتباری و 25 میلیون تومان وام بدون بهره برای هر واحد در اختیار انبوه سازان قرار خواهد گرفت. 100 هزار واحد باقی مانده را نیز بنیاد مسکن تقبل کرده که در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت انجام شود.   فرهادیه گفت: دغدغه مجلس درباره ضعفی که در بخش مسکن وجود دارد پذیرفته است. عقب ماندگی در تولید مسکن باید جبران شود، پتانسیل های کشور باید مشخص شود و با تشویق بخش خصوصی در تولید مسکن کمک گرفت.  او افزود: 400 هزار واحد مسکن فقط اهرمی برای راه اندازی بخش مسکن است و وظیفه وزارت راه و شهر سازی بستر سازی است. آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد در سال 85 ما 420 هزار واحد مسکن تولیدی داشتیم که در سال 92 به 846 واحد رسیدیم که در حال حاضر به 400 هزار واحد رسیده ایم که نشان می دهد تولید مسکن در طی سالهای 1385 تا 96 با شیب بسیار تندی کاهشی بوده است.
 او افزود: با توجه به اینکه قیمت مسکن در سال 97 به طور متوسط کشور 2 برابر افزایش داشته است، در طرح ملی مسکن آسیب شناسی ها انجام شده است.   پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در ارتباط تلفنی گفت: بانک مرکزی در سال های گذشته سعی کرده حداکثز کمک به بخش مسکن را داشته باشد.  او افزود: در اسفند ماه 97 شورای پول و اعتبار بر اساس گزارش بانک مرکزی سقف تسهیلات ساخت مسکن با قابلیت فروش اقساطی بلندمدت برای بانکهای تجاری و بانک مسکن را 60 درصد افزایش داده است.  او افزود: با توجه به اینکه از خرداد سال گذشته حجم معاملات نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن کاهش و قیمت ها افزایش داشته که نشان دهنده کاهش عرضه است، اولویت بر ساخت مسکن قرار گرفت. قربانی گفت: تسهیلات پرداختی در یک سال سرمایه درگردش را نیز دربر می گیرد و با توجه به اینکه بخش مسکن سرمایه درگردش کمتری دارد چرخش سرمایه کمتر است.  او افزود: در پایان سال 97 سهم بخش مسکن از تسهیلات باقی مانده 25 و 2 دهم درصد بوده است بنابراین اولویت برای کمک به بخش مسکن قرار داده شده است. مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور گفت: اختیارارت و ظرفیت های خوبی به شهرداری ها داده شده است. وقتی آیین نامه اجرایی ساماندهی مسکن صادر شد شهرداری ها موظف شدند کاربری ها را مشخص کرده و در محلات و شهرها زمین ها را احصا کنند.  او افزود: میزان زمین که می توان احصا کرد بیش از یک میلیون هکتار است.   او افزود: بازآفرینی تمرین و اقدام مشترک خوبی بود و حرکت ریشه ای و ارزشمند بود.  بازآفرینی شهرهایی مثل اصفهان و یزد که بافت تاریخی دارند و به تدریج خالی از سکنه می شوند انجام می شود و در آینده تسریع خواهد شد.
 قربانی گفت: وزارت کشور در بازسازی ها، نوسازی و طرح های مسکن ورود کرده و در تسهیل فرایندها کمک و حمایت کرده است و فناوری های نوین را در بخش مسکن وارد کرده است.  فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه 400 هزار مسکن عدد قابل توحهی است اما همه مشکل ما این تعداد مسکن نیست و تاکید می شود در این بخش اصلاح ابزارهای مالیات بر واحدهای خالی مسکن و مالیات بر عایدی مسکن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
موسوی گفت: وقتی طرح ضربتی انجام می شود لایحه ها نیز باید متناسب با آن ارائه شود بنابراین لازم است
 
او افزود: با توجه به مهاجرت سالانه 250 هزار نفر به استان تهران و اضافه شدن جمعیت نمی توان مشکلات بخش مسکن را نادیده گرفت بنابراین در حوزه مسکن نباید جزیره ای نگاه کرد بلکه باید تمام مشکلات را در نظر گرفت و نیازمند سیاست یکپارچه در این بخش هستیم.   

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال