Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دانش آموز شهر تیتکانلو رتبه سوم طرح پرسش مهر ریاست جمهوری را کسب کرد»، « استقرار ۳۰ واحد دامداری در سایت عشایری شیروان» و « سرپرست جدید فرمانداری بجنورد به مناطق حاشیه شهر بیشتر توجه کند»، تیترهای روز یک شنبه نوزدهم خرداد را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ این شهرستان با چشم اندازهای طبیعی بی نظیر خود نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند که سفر به این مناطق طراوات و نشاط خاصی را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می آورد چرا که جاذبه‌های فراوان گردشگری این شهرستان بیانگر اهمیت این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگفته نماند بسیاری از جاذبه های این شهرستان از چشم گردشگرانی که با این منطقه آشنا نیستند مغفول مانده است ولی اقامت بسیار کوتاه مدت آنان موجب تغییر نگاه آنان شده به طوری که به امید سفرهای بعدی خود این منطقه را ترک خواهند کرد که لازم است به اختصار مناطق گردشگری این شهرستان بپردازیم.


روستای گلیان، ماسوله خراسان شمالی:

روستای گردشگری گلیان در فاصله 20 کیلومتری جنوب شیروان واقع شده است که به حق و بدون اغراق با توجه به مناظر زیبای خانه های مسکونی مطبق آن می توان آن را ماسوله خراسان شمالی نامید. این روستای گردشگری با دره ژرف و پردرخت با دو رودخانه پرآب و خروشان، مقبره بابا توکل، مسجد جامع قدیم، تاسیسات پرورش ماهی قزل آلا، مقبره شمس الدین، برج و باروهای موسی خان و خداوردی سردار یکی از مناطق دیدنی شیروان محسوب می شود.

در سمت جنوب این دره پرآب و جنگل گونه، چهار برج قدیمی وجود دارد که معروف به قله موسی خان است. در حال حاضر گلیان با توجه به مناظر زیبای طبیعی و چشمه سارهای فراوان و باغات پر درخت و النگ زارهایش یکی از مناطق ییلاقی و هدف گردشگری است. از دیگر مناطق دیدنی گلیان می توان به مقبره بابا توکل گلیانی، غار کافر قلعه و گبرخانه که هر دو در سابق مسکونی بوده و اشیای زیادی از آن ها کشف شده، اشاره کرد. هم اکنون مقبره این عالم و عارف بزرگوار و ریاضیدان (بابا توکل گلیانی) در روستای گلیان شیروان مکانی برای راز و نیاز به درگاه خداوند منان و محل نذر و نیاز و نذورات مردم این منطقه است...

 

 

دانش آموز شهر تیتکانلو رتبه سوم طرح پرسش مهر ریاست جمهوری را کسب کرد
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فاروج گفت: فیلم مستند «روشن تر از همیشه» دانش آموز دختر تیتکانلویی، توانست رتبه سوم کشوری را در نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری کسب کند.

حسن علیپور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: فاطمه عشقی دانش آموز مقطع متوسطه دوم از شهر تیتکانلو با ساخت این مستند رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فاروج، افزود: همزمان با زنگ شروع سال تحصیلی آموزشی در اول مهر ماه، زنگ پرسش مهر نیز در مدارس نواخته می شود.

وی گفت: موضوع نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، برای همه  معلمان و دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم با محوریت «پارسال چه مهارت هایی در مدرسه آموختید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید» بود که بیش از 100  اثر به مرحله شهرستانی راه یافت که بعد از داوری 55 اثر به استان ارسال شد.

علیپور بیان کرد:  دانش آموز دختر تیتکانلویی با تهیه فیلم مستندی با نام «روشن تر از همیشه» توانست رتبه سوم کشوری را در نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری کسب کند.

 

 

سرپرست جدید فرمانداری بجنورد به مناطق حاشیه شهر بیشتر توجه کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در آیین معارفه و تکریم فرماندار بجنورد گفت: توجه به حاشیه شهر، رسیدگی به امور معیشتی مردم و برنامه ریزی برای تنظیم بازار باید از اولویت های کاری سرپرست جدید فرمانداری بجنورد باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ ولی الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی امروز یک شنبه (19 خرداد) در آیین معارفه و تکریم فرماندار بجنورد اظهار داشت: هر چند دولت امسال برنامه های ویژه ای برای حمایت از مناطق حاشیه نشین دارد ولی این انتظار از سرپرست جدید فرمانداری بجنورد دارای اولویت است.

وی بیان کرد: رسیدگی به امور معیشتی مردم، برنامه ریزی برای تنظیم بازار استان، فراجناحی عمل کردن، تمهید مقدمات برای برگزاری انتخابات باشکوه در سطح شهرستان بجنورد و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و حرکت بر اساس قانون باید از اولویت های کاری سرپرست جدید فرمانداری بجنورد باشد.
حیاتی، تصریح کرد: تلاش ما بر این است با رعایت اولویت و هر چند بضاعت مالی اندک،  مشکلات را حل و فصل کنیم که امیدواریم با شتاب بیشتری مسیر توسعه را طی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: در خراسان شمالی صدای وحدت، تعامل و توسعه به گوش می رسد و استاندار نیز برنامه دارد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت استان گام های بلندی را برای توسعه بردارد که نمونه بارز آن تدوین سند توسعه استان است.

در این آیین از زحمات «محمود ثمینی» فرماندار سابق بجنورد قدردانی و «بهمن شیردل» به عنوان سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

 

 

استقرار ۳۰ واحد دامداری در سایت عشایری شیروان
رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: فاز نخست سایت عشایری دوین این شهرستان به تازگی بهره برداری شده که در آن ۳۰ واحد دامداری مستقر شده است.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه برای هر واحد دامداری یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات از محل سامانه کارا هزینه شده است، اظهار داشت: تا پایان امسال 20 واحد دیگر در این سایت مستقر می شود که با توجه به تعداد متقاضیان برای اسکان در این سایت با کمبود مکان مواجه هستیم.

رییس اداره امور عشایری شیروان، گفت: هدف دامداری صنعتی در راستای زنجیره تولید گوشت قرمز است که هر واحد بره پرواری برای 150 راس است که عشایر، بره های خود را به صورت خام بین 25 تا 30 کیلوگرم نفروشند و وزن آنان را افزایش دهند.

ابراهیمی افزود: در روش سنتی به ازای هر 16 کیلوگرم مصرف علوفه، یک کیلوگرم به وزن دام زنده اضافه می شود که در این روش صنعتی با تغذیه علمی از کنسانتره و جو بلغور، به ازای هر هفت کیلوگرم مصرف علوفه، یک کیلوگرم به وزن دام اضافه می شود.

رییس اداره امور عشایری شیروان با بیان اینکه هر واحد بره پرواری برای سه نفر اشتغالزایی ایجاد می کند، گفت: اخیرا پنج میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای شاخص های زیر ساختی این سایت تخصیص یافته است. 

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر نماز جمعه امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه مقاومت عید سعید فطر شهر تیتکانلو عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور

محمد یزدان‌پناه مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که مسابقات تنیس روی میز کارکنان و اعضای هیئت علمی قهرمانی منطقه یک کشور(استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گفته وی، این دوره از مسابقات که به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور واحدهای بوشهر، یاسوج، ارسنجان، فیروزآباد، سپیدان، فسا، آباده و شیراز در سالن ورزشی پردیس دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پس از انجام بازی‌های  دوره‌ای و انفرادی در مسابقات انفرادی علی کلینی از واحد شیراز اول شد، مجیدعباسی‌زاده از واحد ارسنجان به ذرتبه دومی رسید و امید موسائی از واحد شیراز و مجتبی عسکری از واحد فیروزآباد هم به‌طور مشترک به عنوان سومی دست پیدا کرد.

یزدان‌پناه بیان کرد: درمسابقات تیمی هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به عنوان قهرمانی رسید، واحد ارسنجان دوم شد و واحدهای آباده و فسا به‌طور مشترک عناوین سومی را به دست آوردند و سرپرست فنی این دوره ازمسابقات هم علی کلینی بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد تبریز برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به نتایج مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی برادر منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مسابقات انفرادی ولی نوذری از واحد ارسنجان اول شد، قباد حسن‌پور از واحد مرودشت دوم شد و محمد عسکری از واحد فسا و علیرضا رضائی از واحد ارسنجان به‌طور مشترک سوم شدند.

یزدان‌پناه همچنین نتایج بازی‌های تیمی مسابقات بدمینتون را چنین برشمرد: در مسابقات تیمی واحد ارسنجان عنوان نخست را به دست آورد، واحد مرودشت به رتبه دومی رسید و واحدهای فسا و شیراز هم به طور مشترک سوم شدند. سرپرست فنی این دوره ازمسابقات بدمینتون برادران منطقه یک برعهده قباد حسن‌پور بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد سپیدان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان