Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گمرک ایران از ابتدای سال جاری تا اواسط خرداد ماه در مجموع ۳ هزار و ۱۳۷ تن کاغذ رول روزنامه از طریق گمرکات به کشور وارد شده است که ارزش این میزان واردات ۲ میلیون و ۷۷۸ هزار دلار بود .

در مدت یاد شده کشورهای آلمان، امارات متحده عربی، هند، روسیه، ترکیه و مجارستان عمده ترین کشورهای صادرکننده کاغذ رول روزنامه به ایران بوده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام گمرکات طبق اسناد تسلیمی واردکنندگان به گمرک هم اکنون انواع کاغذ وارداتی از گمرکات ترخیص می شود .

مسئولیت گمرک در تشریفات گمرکی پس از اظهار کالا شروع می شود که طبق تاکید معاون فنی و امور گمرکی ترخیص کاغذ پس از اظهار به گمرک و در صورت ارائه اسناد کامل در سریع ترین زمان ممکن انجام می پذیرد .

همچنین طبق ماده ۳۸ قانون امور گمرکی ، گمرک از لحظه اظهار صاحبان کالا تا ترخیص کالا مسئول بررسی آن است و مشکلات مربوط به دریافت اسناد بانکی و ثبت سفارش قبل از اظهار کالا به گمرک است که از سوی برخی واردکنندگان مطرح می شود . گمرک از لحظه ای که کالا به گمرک اظهار می شود می تواند برای ترخیص آن کمک کند و تسهیلاتی قائل شود. اگر کالایی دارای مجوزهای قانونی است در کمترین زمان کالا ترخیص می شود.

این گزارش می افزاید چنانچه واردکنندگان کالا شرایط ترخیص کالا را رعایت کنند برای ترخیص کالا فقط چند ساعت وقت لازم است.

اقتصام* ۴۰۳۷*۹۱۳۲**۹۱۸۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاغذ گمرک جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان