Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

داریوش بیات نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۸۰۰ متقاضی فرزندخواندگی پشت نوبتی در استان تهران وجود دارد، گفت: خانواده‌هایی که به دلایل پزشکی صاحب فرزند نشده و تمایل دارند که فرزندی را به فرزندخواندگی بپذیرند، عمده متقاضیان سازمان بهزیستی در این خصوص هستند.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها نیز که فرزند دارند، تمایل دارند به خاطر احسان و نیکوکاری فرزندانی را به فرزندخواندگی بپذیرند، افزود: خانواده‌هایی هستند که دنبال فرزندانی با مشکلات درمانی هستند و می‌خواهند آنها را در غالب فرزندخواندگی یا امین موقت بپذیرند و روند درمانشان را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر فرایند فرزندخواندگی در کشور تسریع و تسهیل شده است، تصریح کرد: در استان تهران نیز به شکل پایلوت فرایند فرزندخواندگی از طریق سامانه مربوط به این موضوع صورت می‌گیرد. این سامانه به زودی به شکل سراسری در کشور فعالیت خواهد کرد.

بیات نژاد ادامه داد: به دنبال همکاری خوبی هم که با قوه قضائیه داریم، این فرایند تسهیل شده است. اولویت ما هم این نیست که کودکان در مراکز شبانه روزی و شیرخوارگاه‌ها نگهداری شوند. به همین دلیل به محض اینکه مسائل اداری و غربالگری‌های اولیه را انجام می‌دهیم و با فراهم شدن شراط واگذاری، به سرعت این اقدام انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی این گلایه وجود دارد که سازمان بهزیستی پروسه فرزندخواندگی را طولانی کرده است و افراد مدت زمان طولانی را پشت نوبت هستند، اظهار کرد: برخلاف این نظرات ما می‌خواهیم این فرایند تسریع شود. ما در مقابل همه افراد جامعه مسئول هستیم و نسبت به نهاد خانواده و استحکام آن هم احساس مسئولیت می‌کنیم. از آنجایی که یکی از اهداف زندگی مشترک موضوع فرزندآوری است و تعدادی از خانواده‌ها به دلایل پزشکی صاحب فرزند نمی‌شوند، سازمان بهزیستی به دنبال تسهیل فرایند فرزندخواندگی است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: علاوه بر این با وجود خدمات خوبی که به این کودکان در مراکز شبانه روزی ارائه می‌شود، خلاءهای عاطفی برای آنها وجود دارد. به همین دلیل اولویت ما این است که با حضور این کودکان در خانواده‌های صاحب صلاحیت این خلأ را برطرف کنیم. از سوی دیگر کیفیت مطلوب و حداکثری مد نظر ما هم گاهی تحت شعاع قرار می‌گیرد، به همین دلیل هرچه تعداد این کودکان را کاهش دهیم و فرآیند فرزندخواندگی را تسریع کنیم کیفیت خدمات ما در این مراکز نیز بیشتر می‌شود.

بیات نژاد تاکید کرد: یکی از دلایلی که ممکن است خانواده‌ها مدت زیادی پشت نوبت باشند خواسته‌های آنهاست، این درحالیست که آنها هم باید خواسته‌هایشان را تا حدی تعدیل کنند. برای مثال عمده متقاضیان به دنبال فرزند دختر زیر دو سال هستند که این مساله شرایط را کمی سخت کرده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی شیرخوارگاه فرزند خواندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد