Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، غلامحسین اسماعیلی درباره این موضوع گفت: ریاست قوه تاکید کرد که معطل ماندن این قانون را نمی‌پذیریم. آیین‌نامه‌ای جامع برای این قانون تدوین، تصویب و دیروز ابلاغ شد. متن آیین‌نامه امروز منتشر می‌شود.

سامانه‌ای که اموال مسئولان را ثبت می‌کند
اسماعیلی درباره آیین نامه مزبور توضیح داد: دو گروه مسئول داریم که گروه اول مشمول اصل ۱۴۲ قانون اساسی هستند از جمله رئیس جمهور، وزرا و خانواده آنها هستند که باید اموالشان را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه دوم خیل عظیمی از مسئولان در رده‌های مختلف، از استانداران تا تمام مقامات قضایی را برمی‌گیرد که باید اموال و دارایی خودشان را در آغاز دوره، تبدیل وضعیت و تغییر سمت را به اداره کلی که اعلام شده است، اظهار کند. سامانه‌ای برای ثبت و ضبط افراد، همسر و فرزندان اعلام شده، دارایی شمول بسیار گسترده است. بسیاری از مقامات نظامی و انتظامی، اعضای شورای شهر کلانشهرها، شهرستان‌ها، شهرداران و همه را در برمی‌گیرد. هدف از این قانون، صیانت از مقامات است. برای مچ‌گیری نیست. این آیین نامه و سامانه صیانت از کارگزاران نظام می‌کند تا اثبات کند کارگزاران نظام آلودگی به مسایل مادی ندارند. البته چنانچه کسی خطایی کرد ساز و کار لازم برای برخورد پیش بینی شده است. کسی که می‌خواهد عهده‌دار یکی از سمت‌های مندرج در این قانون شود، قبل از انتصاب باید یک تعهدنامه بدهد و در آن متعهد شود که اموال و دارایی خود را در آغاز و پایین دوره اعلام کند. در صورت عدم امضای این تعهدنامه، مقام نصب‌کننده حق ندارد او را نصب کند و این فرد دیگر حق ندارد داوطلب مجلس، شورای شهر یا مقامات پیش بینی شده در این آیین نامه شود.

او گفت: نامزدهای مجلس هم قبل از ثبت نام باید یک تعهدنامه در فرمانداری پر کنند که متعهد می شوند اگر رای آورده ام به محض انتخاب، صورت اموال و دارایی خود را در سامانه قوه قضاییه ثبت کنم و پایان دوره هم تمام دارایی ها و اموال خود را اعلام کنم.

۴۷۲۳۴

کد خبر 1268782

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اعلام کرد: با تصمیم کمیته آب‌های آزاد، جشنواره شنای آب‌های آزاد با عنوان جام خلیج فارس ویژه پسران در رده‌های سنی یازده و دوازده سال و سیزده و چهارده سال با هدف توسعه کمی و کیفی شناگران آب‌های آزاد به میزبانی کیش برگزار می شود.

شناگران در دو مسافت یک و دو کیلومتر با یکدیگر رقابت می کنند.

تیم‌های شرکت کننده تا بیست و دوم اردیبهشت مهلت اعلام آمادگی و ارسال ترکیب تیم هستند.

برای دریافت بخشنامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد  اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه