Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۳۳۷ هزار و ۹۷۲ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۶۸ هزار و ۳۵۰ دلار از گمرک‌های خرمشهر و شلمچه به خارج کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات این مقدار کالا از نظر ارزش دلاری ۱۵۹ درصد افزایش داشته است بیان داشت: یک هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۷۷۴ هزار ریال کالا در این مدت از ۲ گمرک مذکور صادر شده است که از نظر ارزش ریالی افزایشی معادل ۱۷۴ درصد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی گفت: در ۲ ماهه نخست پارسال ۵۶۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۴۶۳ هزار ریال کالا از ۲ گمرک خرمشهر و شلمچه کالای غیر نفتی صادر شد.

فلزات، کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی از عمده کالاهایی هستند که از بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرمی شود.

گمرک خرمشهر به واسطه قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد اروند و همجواری با کشور عراق و نزدیکی بندر خرمشهر با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت زیادی برای افزایش صادرات غیر نفتی به کشورهای همجوار دارد.

در صورت لایروبی اروندرود قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ فراهم می شود.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز لایروبی اروند بر اساس توافق صورت گرفته بین ۲ کشور ایران و عراق بعد از ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

۳۰۱۵/‌۶۰۶۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان، گفت: میزان صادرات در یک ماهه امسال یک میلیون و ۶۶۶ هزار تن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار بود که به لحاظ وزنی ۲۴ درصد و ارزشی ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهروز قره‌بیگی، اظهار داشت: میزان درآمد گمرکات خوزستان در یک ماهه امسال 19 هزار و 879 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان صادرات به کشور عراق به عنوان یکی از اهداف راهبردی تجاری استان در مدت یاد شده به میزان 674 هزار تن به ارزش 198 میلیون و 788 هزار دلار بوده که از نظر وزنی 75 درصد و ارزشی 311 درصد رشد داشته است.

قره‌بیگی اظهار کرد: میزان واردات از گمرکات استان نیز در همین مدت یک میلیون و 326 هزار تن به ارزش 628 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 87 درصد و ارزشی 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک اهواز افزود: تعداد مسافران ورودی از مرزهای شلمچه، چذابه و فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر در یک ماهه امسال 118 هزار نفر و تعداد خروجی 177 هزار نفر ثبت شده است.

به گزارش تسنیم، خوزستان به واسطه داشتن هفت بندر تجاری و 2 مرز خاکی سومین استان در امر صادرات و دومین در واردات کشور است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی