Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@06:09:53 GMT

گزینه‌های جایگزین «اف-35» برای ترکیه+عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۲۰۵۲

گزینه‌های جایگزین «اف-35» برای ترکیه+عکس

رسانه‌های ترکیه از احتمال خرید جنگنده‌های پیشرفته نسل پنجم ساخت «چین» و «روسیه» که مقرون به صرفه‌تر از «اف-35» ساخت آمریکا هستند، خبر دادند.

به گزارش جنوب نیوز، به دنبال تنش بین ترکیه و آمریکا بر سر خرید سامانه دفاع موشکی «اس -۴۰۰» ساخت روسیه و تهدید آمریکا در زمینه توقف ارسال جنگنده‌های «اف -۳۵»، به نظر می‌رسد که اینک آنکارا گزینه‌های جایگزین را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «ینی شفق» نزدیک به حزب حاکم ترکیه یکشنبه در این زمینه نوشت که ترکیه قصد دارد در صورت لغو ارسال اف -۳۵، جنگنده‌های «جی -۳۱» ساخت چین و «سوخ و-۵۷» ساخت روسیه را خریداری کند.

این روزنامه در این گزارش با اشاره به وجود گزینه‌های موجود در صورت لغو پروژه خرید اف -۳۵ نوشت: «ترکیه نیروی هوایی خود را با افزایش میزان نگهداری و تعمیر هواپیماهای موجود حفظ می‌کند و در عین حال تلاش‌ها جهت تولید جنگنده‌های بومی را افزایش می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: ترامپ لایحه عدم ارسال جنگنده‌های «اف -۳۵» به ترکیه را امضاء کرد

بر اساس این گزارش، خرید اس -۴۰۰ در حالی روابط آنکارا و واشنگتن را دچار تنش کرده که ترکیه در سال ۲۰۱۷ قراردادی را با روسیه برای خرید اس -۴۰۰ منعقد کرد. سامانه پدافند موشکی اس -۴۰۰ ساخت روسیه، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است و توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد و می‌تواند اهداف متنوعی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد. شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند همزمان ۳۰۰ هدف را شناسایی کرده و با آن‌ها درگیر شود. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، ۲۷ کیلومتر است.

آخرین اخبار حکایت از آن دارد که رئیس شرکت روسی «روستک» اعلام کرده آموزش به‌کارگیری سامانه موشکی موشکی اس- ۴۰۰ به متخصصان ترکیه پایان یافته است.

ینی شفق در ادامه نوشت که از جمله گزینه‌های موجود نشستن بر میز مذاکره با روسیه برای خرید هواپیماهای نظامی ساخت این کشور است و خرید سوخ و-۵۷ ساخت روسیه و نیز جنگنده جی -۳۱ ساخت چین در دست بررسی قرار دارد و این گزینه‌ها در قیاس با اف -۳۵ مقرون به صرفه‌تر نیز هستند.

این روزنامه نوشت: «آنکارا بر این باور است که حتی اگر جنگنده‌های اف -۳۵ تحویل داده شوند، خطرهای امنیتی جدی ایجاد خواهند کرد، زیرا آن‌ها به طور مستقیم توسط آمریکا کنترل می‌شوند. بنابراین، هیچ‌کس درباره از دست دادن جنگنده اف -۳۵ پشیمان نیست.»

روزنامه «دیلی صاباح» نیز روز یکشنبه پیشنهاد کرد که بهتر است ترکیه به فوریت خرید جنگنده‌های ساخت روسیه را سفارش بدهد و منتظر تحریم‌های محتمل آمریکا براساس «کاتسا» نباشد.«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز چندی قبل گفته بود که ترکیه می‌تواند هواپیماهای مورد نیاز را از جایی دیگر خریداری کند و در این زمینه سوخ و-۵۷ و سوخو -۳۴ از گزینه‌های موجود هستند.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا