Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@07:25:18 GMT

مسرور بارزانی نخست‌وزیر کردستان عراق شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۰۲۱

به گزارش ایسنا، طارق جوهر، عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق از حزب اتحادیه میهنی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که پارلمان اقلیم امروز با اکثریت آرا و ۸۷ رأی موافق از مجموع ۹۷ رأی مسرور بارزانی، مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان عراق را به عنوان نخست‌وزیر جدید اقلیم کردستان تعیین کرد.

وی افزود: نمایندگان حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در جلسه پارلمان حضور داشته و به منظور فراهم کردن زمینه برای تشکیل دولت و برداشتن گام‌هایی برای انتخاب یک استاندار کرد برای کرکوک، با گزینه حزی دموکرات یعنی مسرور بارزانی برای تصدی پست نخست‌وزیرس اقلیم موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته این منبع، نمایندگان حزب نسل نو در این جلسه حضور نیافتند.

جوهر ادامه داد: نمایندگان حزب اتحادیه میهنی به دلیل نبود تفاهم با حزب دموکرات در جلسه گذشته پارلمان برای انتخاب رئیس اقلیم کردستان عراق مشارکت نکردند اما این تفاهم امروز حاصل شد و آنها در جلسه رأی گیری برای انتخاب نخست‌وزیر اقلیم حضور یافتند.

مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات و پسر عموی نیچروان بارزانی، رئیس جدید اقلیم کردستان عراق است که روز گذشته در حضور ۱۲۰۰ میهمان عالی رتبه‌ داخلی و خارجی سوگند یاد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق