Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:48:09 GMT

پروژه گردشگری طرق در مشهد پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۵۶۴۹

پروژه گردشگری طرق در مشهد پلمب شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد دیناری گفت: طی نشدن فرایند‌های قانونی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و هتل داری علت پلمب، مهر و موم و توقف ساخت این پروژه گردشگری است.

وی ادامه داد: بر اساس مکاتبات مرجع قضائی با این اداره کل مبنی بر عدم اخذ مجوز برای ساخت پروژه گردشگری طرق، این معاونت با انجام مکاتباتی با شهرداری مشهد اعلام کرد که برای بخش تجاری ساختمان اصلی این پروژه پروانه ساخت توسط شهرداری مشهد صادر شده است، اما صدور پروانه تأسیس و راه اندازی بخش اقامتی منوط به اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بررسی‌های بیشتر نشان داد در کمیسیون ماده پنج با ساخت پروژه با کاربری اقامتی در مشهد بدون اعلام درخواست از معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان موافقت شده است.

دیناری با تاکید بر اینکه متولی صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری و اقامتی اداره کل میراث فرهنگی است افزود: طبق فرایند قانونی، سرمایه گذار این پروژه قبل از هر اقدامی باید به میراث فرهنگی مراجعه و پس از دریافت موافقت اصولی اقدام به استعلام از شهرداری می‌کرد.

وی ادامه داد: این پروژه برای انجام هر اقدام بیشتر عمرانی باید فرایند اخذ مجوز را از این اداره کل طی کند کما اینکه موارد تخلف یک ماه پیش به نماینده سرمایه گذار این پروژه اعلام شد، اما اقدامی برای دریافت مجوز انجام نشد بنابراین این پروژه توسط اداره اماکن نیروی انتظامی مهر و موم شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: توصیه می‌شود سرمایه گذاران برای ساخت پروژه‌های خود قبل از هر اقدامی از دستگاه متولی مجوز دریافت کنند تا ضرر و زیان به آن‌ها وارد نشود.

دیناری در خصوص نحوه طی فرایند جهت اخذ مجوز برای اجرای این پروژه افزود: سرمایه گذار در نخستین گام باید در سامانه الکترونیکی بر اساس مصادیق تأسیسات گردشگری که در ۱۶ بند تعریف شده است نوع تأسیسات گردشگری را انتخاب کند.

وی ادامه داد: بارگذاری مدارک و مستندات درخواستی در سامانه، گام بعدی است و سپس در صورت برخورداری از شرایط لازم، موافقت اصولی برای متقاضی صادر می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: گام‌های بعد دریافت نقشه‌های اجرایی و تصویب آن‌ها و نیز استعلام از دستگاه‌های دیگر جهت ادامه کار است.

دیناری افزود: طی شدن مراحل درخواست در سامانه تا صدور موافقت اصولی یک ماه زمان می‌برد و در صورت وجود تمامی مدارک و شرایط لازم با در نظر گرفتن انجام استعلامات حداکثر ظرف دو ماه زمان برای آغاز اجرای پروژه وجود دارد.

ساخت پروژه گردشگری مشهد در پارک جنگلی طرق به ارزش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در وسعت ١٢ هکتار از این پارک توسط شورای اسلامی شهر مشهد در سال ۱۳۹۷ مصوب شد و ساخت این پروژه تاکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که امروز توسط اداره اماکن نیروی انتظامی از ادامه اجرای عملیات عمرانی آن جلوگیری و این پروژه مهر و موم و پلمب شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

پلمب یک پروژه گردشگری در مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در ادامه گشت‌های مشترک مدیریت بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی، امروز هشتم اردیبهشت ماه، تعداد ۵ پرونده تعزیری برای صنف بانوان آرایشگر تشکیل شد و یک سالن زیبایی به دلیل تخلفات گران‌فروشی، عدم نصب نرخ‌نامه و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محدوده بولوار وکیل‌آباد مشهد پلمب شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد