Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه گیلان، در این مراسم رضا فرجی دانا رئیس هیئت مدیره بنیان حامیان علم و فناوری ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین آموزش عالی استان گیلان، ظرفیت‌های عظیم خیرین را در حوزه آموزش عالی تحول‌آفرین خواند.
وی با اشاره به مضایق بودجه‌های دولتی در تأمین هزینه‌های جاری آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیرین را راه‌گشا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجی‌دانا در ادامه با اشاره به استفاده خوب دانشگاه گیلان از ظرفیت خیرین، خواستار بهره‌گیری بیشتر دانشگاه‌های کشور در امور اساسی از ظرفیت خیرین شد.
وی دخیل بودن دانشگاه در سرنوشت جامعه را در جلب کمک.های خیرین تأثیرگذار دانست و گفت: اگر جامعه پیرامونی و مردم ببینند دانشگاه در سرنوشت جامعه تأثیر دارد حتماً به دانشگاه کمک می‌کنند.
در ادامه دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین آموزش عالی، به خیّرینی که حوزه آموزش عالی را برای کار خیر انتخاب کردند تبریک گفت.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی، توسعه پایدار در هر جامعه‌ای را نیازمند تقویت فکری نیروی انسانی آن جامعه دانست. دکتر سالاری، استان گیلان را دارای تاریخ درخشانی در حوزه سرمایه انسانی دانست و خواستار توجه ویژه به این ظرفیت شد.
احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم، خیرین دانشگاهی را بهترین استادان درس مسئولیت اجتماعی در دانشگاه دانست که هم الگویی برای دانشجویان هستند و هم مدیران.
وی آثار بر جا مانده از خیرین را باعث یادگیری درس ایثارگری توسط دانشجویان و اساتید دانست و تشکیل کمپین‌های متعدد دانشجویی برای کمک به دانشجویان نیازمند و یا هموطنان دچار شده به بلایای طبیعی را از آثار این کارهای خیر دانست.
همچنین در ابتدای این مراسم، کلنگ احداث مرکز توسعه نوآوری و فناوری دانشگاه گیلان که به همت مهندس قطب زاده ساخته خواهد شد، به زمین زده شد و از کارهای خیرخواهانه مهندس سیدعباس موسوی ره پیما به عنوان بزرگترین خیّر آموزش عالی استان گیلان تقدیر به عمل آمد.
مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه گیلان در راستای گسترش فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان در استان و با هدف فراهم‌سازی مکانی برای تحقق ایده‌های دانش‌آموختگان این دانشگاه با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی، بنا خواهد شد.
ترویج فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر فناوری، تجاری سازی و ارتقای فناوری بومی، تولید و توسعه فناوری، حمایت از کارآفرینان فناور، جذب و حمایت متخصصان و مخترعان، جذب سرمایه‌گذاران، همکاری با سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی، ارائه آموزش های عمومی و تخصصی در حوزه مدیریت و توسعه فناوری و نیز همراهی و همراستایی با طرح‌های ملی و سند چشم‌انداز کشور از جمله مهم‌ترین اهداف تاسیس این مرکز است.
رونمایی از سردیس میرجعفر ابریشم چیان خیّر بزرگ دانشگاه گیلان و امضای ۲ تفاهم‌نامه میان رئیس دانشگاه گیلان و رئیس شورای شهر واجارگاه جهت واگذاری یک ساختمان برای خوابگاه دختران دانشکده فنی مهندسی شرق و مهندس کیهان هاشم نیا از اعضای بنیاد خیّرین دانشگاه گیلان و استاندار اسبق گیلان جهت وقف یک واحد آپارتمان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

31 / 31 دانشگاه گیلان افتتاح مرکز فناوری توسعه نوآوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه گیلان افتتاح مرکز فناوری توسعه نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس