Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  حسین خدرویسی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در آیین تقدیر از یاوران اشتغال این نهاد که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: این آیین به منظور تقدیر از زحمات ۱۹ بانک و سازمان تسهیل کننده ایجادکسب و کار مددجویی در سال ۹۷ برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین خدرویسی عنوان کرد: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب وام‌های قرض الحسنه به اشتغال نیازمندان کرمانشاهی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: این میزان اعتبار از منابع بانک‌های عامل، بنیاد برکت و منابع داخلی امداد تامین می‌شود.

خدرویسی با اشاره به عنایت ویژه  فتاح، رئیس کمیته امداد به استان کرمانشاه، عنوان کرد: ۲۰ درصد از منابع اشتغال این نهاد در کشور به غیر مددجویان اختصاص پیدا می‌کند، اما به دلیل شرایط ویژه استان کرمانشاه این میزان به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این وام‌های غیر مددجویی به افراد در معرض آسیب تعلق می‌گیرد، بیان کرد: در صورت پرداخت وام‌های اشتغال، ایجاد کسب و کار زودبازده و درآمد پایدار برای افراد غیر مددجو از ورود آنان در آینده به چرخه حمایتی کمیته امداد جلوگیری می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه هم اکنون حدود ۸۰ هزار خانوار در استان با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه هستند، ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد این استان را بانوان و دختران تشکیل می‌دهند.

حسین خدرویسی با اشاره به جمعیت بالای بانوان تحت حمایت این نهاد، تصریح کرد: سهم بالایی از اعتبارات اشتغال این نهاد بنا به ضرورت به بانوان تحت حمایت مستعد ایجاد شغل پرداخت می‌شود.

 

 

اجرای ۷ طرح دانش بینان از سوی مددجویان کرمانشاهی

 

 

 

خدرویسی در ادامه با یادآوری اجرای هفت طرح دانش بنیان از سوی مددجویان کرمانشاهی، عنوان کرد: تولید قلم خش گیر و موم آتش زا، تولید سنگ اپلیکاتور، طرح تولید تجهیزات بیمارستانی، تولید محافظ یخچال و تلویزیون، طرح هوشمند سازی وسایل خانگی، طرح تکثیر زنبور تریکوگاما، طرح تولید ادوات و ماشین آلات کشاورزی از طرح‌های اشتغال دانش بنیان مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

وی ادامه داد: همچنین برخی از طرح‌های شغلی این نهاد با همکاری بخش خصوصی و در قالب طرح راهبر شغلی اجرا می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در طرح راهبران شغلی یک راهبر در مرکز قرار می‌گیرد و مددجویان به صورت زنجیره‌ای در بخش‌ها و روستا‌های تابعه به راهبر متصل می‌شوند، تصریح کرد: هم اکنون شش طرح راهبران شغلی به منظور ایجاد اشتغال متمرکز برای مددجویان کرمانشاهی در حال اجرا است.


حسین خدرویسی  بیان  کرد: یکی از این طرح‌ها که هم اکنون در ابتدای راه موفقیت است، گفت: طرح پرورش و تکثیر زالوی طبی است که با اجرای این طرح ۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان در استان ایجاد می‌شود.


خدرویسی افزود: پروژه کاشت زعفران، پرورش بوقلمون ارگانیک، طرح نوین پرواربندی بره با راندمان بسیار بالا، تولید گیاهان دارویی، طرح نوغان داری در منطقه اورامات از دیگر طرح‌های اشتغال مددجویی است که به صورت راهبری در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

خدرویسی عنوان کرد: تشکیل کانون خیرین کارآفرین، هسته جهادگران کارآفرین، هئیت اندیشه ورز و هئیت ارزیابی از دیگر اقدامات کمیته امداد برای ایجاد فرصت‌های شغلی با کیفیت و پایدار برای مددجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه است.

 

انتهای پیام/ز

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی