Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:27:51 GMT

توقف نافرمانی مدنی در سودان و آزادی زندانیان سیاسی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۱۱۰۹

توقف نافرمانی مدنی در سودان و آزادی زندانیان سیاسی

نیروهای آزادی و تغییر سودان اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی اعتصاب و نافرمانی مدنی را متوقف می کنند. شورای نظامی نیز به دنبال این اقدام قول داده که زندانیان سیاسی را آزاد کند. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، نیروهای آزادی و تغییر در سودان اعلام کردند که توقف نافرمانی مدنی و لغو اعتصاب سیاسی از چهارشنبه آینده و تا اطلاع ثانوی آغاز می شود، با تاکید بر اینکه آنها تا زمان انتقال قدرت به غیرنظامیان به کار خود ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروها طی بیانیه ای اعلام کردند که نافرمانی مدنی به طور چشمگیری موفق شده و این نقطه عطفی در این روند به شمار می رود.

از سوی دیگر نماینده اتیوپی به سودان اعلام کرد که طرف های سودانی توافق کرده اند که به مذاکرات پیرامون تشکیل شورای حاکمیتی بر اساس توافقات قبلی خود ادامه دهند.

معرفی 8 نماینده معارضان در شورای حاکمیتی سودانافشای اسناد جدیدی از حمایت عربستان و امارات از شورای نظامی سودان

وی همچنین اشاره کرد که شورای نظامی موافقت کرده که برای جلب اطمینان، زندانیان سیاسی را آزاد کند.

در ارتباط با همین موضوع، سازمان ملل متحد اعلام کرد که روز سه شنبه و با نگرانی عمیق ،تحولات در خارطوم پایتخت سودان را پیگیری می کند. این سازمان همچنین از شورای نظامی خواست تا از اعمال زور بیش از حد به غیرنظامیان خودداری کنند.

همچنین استیفان دوغریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در ستاد سازمان ملل در نیویورک یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

وی در این کنفرانس تاکید کرد که می خواهیم هرچه زودتر زور و فشار از روی غیرنظامیان در سودان برداشته شود و همچنین از نیروهای مربوطه درخواست می کنیم که از دستگیری غیرنظامیانی که نقش مهمی در روند مذاکرات میان مخالفان و شورای نظامی داشته اند خودداری کنند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

 وی تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

 حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

 وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

 اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شودواکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطینحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بودحماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد

انتهای پیام/
 

 

دیگر خبرها

  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات