Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@16:48:36 GMT

کارنامه جالب و خواندنی قاضی پرونده نجفی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۱۵۶۲

کارنامه جالب و خواندنی قاضی پرونده نجفی

پرونده قتل میترا استاد با معرفی محمدعلی نجفی به عنوان متهم اصلی به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، برای رسیدگی ارسال شد.  نجفی شهردار اسبق

هفتم خردادماه، "میترا استاد" همسر دوم شهردار اسبق تهران، به ضرب دو گلوله در منزل خود به قتل رسید و عصر همان روز محمد علی نجفی شهردار اسبق پایتخت توسط پلیس در خیابان وحدت اسلامی دستگیر شد و با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل همسر دوم خود با انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از انجام تحقیقات اولیه توسط اداره آگاهی و اداره جرایم جنایی استان تهران، دادستان تهران روز سیزدهم خردادماه از صدور کیفرخواست محمدعلی نجفی خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمدعلی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال و به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد رضا محمودی کشکولی سپرده شد.

قاضی کشکولی

قاضی محمدرضا محمدی کشکولی متولد آذرماه ١٣۴۵ در شیراز، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته چرا و جرم شناسی است و هم اکنون در مقام قضایی دادگاه تجدیدنظر استان تهران مشغول به کاراست.

قاضی شناخته شده‌ای که در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران، از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تاکنون، با رسیدگی به پرونده‌های جنجالی و حساسی، چون شکایت از رئیس بنیاد شهید دوران احمدی نژاد و محاکمه مدیران رسانه‌هایی، چون ایسنا، پارسینه و یالثارات الحسین، مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات است.

دادگاه کیفری

از پرونده‌های اخیری که توسط قاضی کشکولی به آن‌ها رسیدگی شد، می‌توان به پرونده دراویش و قتل مامورین نیروی انتظامی توسط محمد ثلاث و همچنین پرونده قتل دختر هشت‌ماهه‌ای به نام بنیتا قلعه‌نویی که با جریحه دار شدن حساسیت عمومی نیز همراه بود، اشاره کرد.
قاضی کشکولی در پرونده قتل کودک هشت‌ماهه، برای متهم ردیف اول، قصاص نفس بهمراه پرداخت تفاضل دیه از بیت المال توسط دادستانی کشور و برای هر دو متهم دیگر، مجازات حبس، شلاق و جریمه را در نظر گرفت.

همچنین در خصوص پرونده ناآرامی در خیابان هفتم گلستان در محله پاسداران تهران، قاضی کشکولی متهم ردیف اول را به قصاص محکوم کرد. در این پرونده گروهی از دراویش به دلیل تجمع مقابل خانه شخصیت مورد احترام خود، با اخطار مامورین نیروی انتظامی مواجه شدند که یکی از دراویش به نام محمد ثلاث با هدایت خودروی اتوبوس خود، عمدا به شهادت سه تن از مامورین نیروی انتظامی اقدام کرد. محمد ثلاث، متهم به قتل ماموران نیروی انتظامی، در شعبه نهم دادگاه کیفری ۱ تهران به ریاست قاضی محمودی کشکولی، به جنایت خود اعتراف کرد و در نهایت حکم قصاص وی در روز ۲۸ خردادماه سال گذشته اجرایی شد.  

اکنون پرونده‌ی جنجالی دیگری به شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران و قاصی کشکولی سپرده شده است؛ پرونده قتل همسر دوم محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران که مورد توجه همه اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است و باید دید رسیدگی به پرونده قتل در دادگاه تحت ریاست او، چگونه تشکیل می‌شود و با چه حکمی به پایان می‌رسد البته که گویا اینبار کار او سخت‌تر است چرا که عده‌ای در تلاش هستند برای تسویه حساب‌های شخصی خود پرونده را سیاسی و پیچیده جلوه دهند و نجفی را به بدترین شکل ممکن، به قاضی نرفته، محاکمه کنند و عده‌ای نیز در تلاش اند تا با تهمت‌های غیر اخلاقی به مقتوله، از سنگینی جنایت وی در خصوص قتل همسرش بکاهند یا پرونده را آنقدر عادی نشان دهند که بر خلاف باور همگان منجر به تبرئه متهم شود، متهمی که خود به قتل اعتراف کرده، اما عده‌ای حرفش را تکذیب می‌کنند و می‌گویند تحت فشار‌های سیاسی به این جرم اقرار کرده است ویژه اینکه کیفرخواست صادره از سوی دادسرا در طی مدت پنج روز آماده شده است و وکلای نجفی، پرونده را برای رسانه‌ها پر از ابهام جلوه می‌دهند.    
باید دید که آیا قاضی کشکولی که پرونده رسانه‌های زیادی را پیگیری و اکثر مطبوعات را درگیر نام خود کرده است، چگونه این بازی و جنجال رسانه‌ای طرفین به نفع و صرر متهم را کنترل و بررسی می‌کند و در نهایت حکم محمد علی نجفی شهردار پرحاشیه تهران چه خواهد بود؟

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد.

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند. 

منبع: ایسنا

tags # هالیوود سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف