Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام مسئولان جهاد کشاورزی ایلام به مناسبت گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی در سال جاری تعداد ۲۰ پروژه تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال با اشتغالزایی ۷۲۲ نفر و تعداد ۹۲۴ خانوار بهره مند افتتاح و به بهره برداری می رسد.

علاوه بر این تعداد دو پروژه شاخص این بخش با اعتباری بالغ بر ۱۵۸ میلیارد ریال با اشتغالزایی یک هزار و ۲۵۰ نفر و تعداد ۵۸۰ خانوار بهره مند کلنگ زنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرحها شامل ایستگاه پمپاژ، شبکه های آبیاری تحت فشار، برقی کردن چاه های آب کشاورزی، تسطیح اراضی کشاورزی، عملیات خاکی و سنگی ملاتی و جنگل کاری است.

آمارهای عجیب اشتغال در طرح های افتتاحی و کلنگ زنی شده جهاد کشاورزی به خوبی مشهود و مبهم است، در حالی که طرح های کلان صنعتی کشاورزی در استان اصلاً وجود ندارد.

سوال اینجاست کدام دو پروژه شاخص کشاورزی ایلام است که اصلاً اطلاع رسانی در مورد آنها صورت نگرفته و باعث اشتغال یک هزار و ۲۵۰ نفر می شود.

جهاد کشاورزی استان ایلام هر ساله در هفته دولت، هفته جهاد کشاورزی و دهه فجر آمارهایی از اشتغال طرح های بهره برداری و کلنگ زنی ارائه می دهد که اصلاً با داشته های ایلام و مشاهدات هم خوانی ندارد.

آنچه که در حال حاضر در طرح های کشاورزی استان مشاهده می شود، عمدتاً نیمه صنعتی و سنتی است که اشتغال مستقیم بسیار کمی را ایجاد می کند.

چنین اعداد و ارقامی در ایلام بسیار اغراق آمیز است

یک کارشناس مسائل اقتصادی در استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اصلاً چنین اعداد و ارقامی در ایلام بسیار اغراق آمیز است و مگر می شود یک دستگاه اجرایی طی یک سال آن هم در استان ایلام اشتغال ایجاد کند.

علیرضا پور احمد بیان داشت: اگر در طی پنج سال گذشته به آمارهای جهاد کشاورزی نگاه کنید الان باید در استان محرومی مثل ایلام بیکاری وجود نداشت، در حالی که در استان بیکاری به دلیل تعطیلی طرح های حوزه کشاورزی استان بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از طرح های حوزه کشاورزی هم دو یا سه بار افتتاح می شوند، افزود: متاسفانه حوزه کشاورزی استان پر ظرفیت ترین بخش برای اشتغال در استان است ولی این بخش اسیر آمار و ارقام غیر قابل باور برای مردم شده است.

وی تصریح کرد: طرح های کلان در حوزه کشاورزی مثل شهرک های گلخانه ای که اشتغال بالایی ایجاد می کنند به دلیل عدم حمایت متوقف شده است.

پور احمد اظهار داشت: به نظر می رسد راستی آزمایی برای طرح ها و اشتغال ایجاد شده در حوزه جهاد کشاورزی استان ضروری باشد.

کد خبر 4638815

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال جهاد کشاورزی ایلام ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم