Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:57:02 GMT

زمین و پروانه ساخت مسکن سیل‌زدگان آماده شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۷۸۴

زمین و پروانه ساخت مسکن سیل‌زدگان آماده شد

استاندار لرستان، با اشاره به عزم جدی دولت برای یاری رساندن به سیل زدگان، گفت: مقدمات کار برای ساخت مسکن سیل‌زدگان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی»، در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل ‌زده استان که با حضور علی‌رضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، گفت: دولت برای بازسازی مناطق سیل زده عزم جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار لرستان، با اشاره به سرعت دادن پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها،  اظهارداشت: اکنون بانک ‌ها ابلاغیه جدید را دریافت کرده‌اند که به‌صورت قرض الحسنه تسهیلات را پرداخت کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تا به حال اکثر معرفی شدگان کمک‌های بلا‌عوض را دریافت کرده‌اند، افزود: بانک‌ها تا به حال همکاری بسیار خوبی داشته و قرار است سریعتر کار را انجام دهند.

 

خادمی، خاطرنشان کرد: برای شروع ساخت مسکن جهت سیل‌زدگان مقدمات کار مانند تهیه زمین، صدور پروانه ساخت، نظام مهندسی، تامین اجتماعی و تعیین حریم‌ها در استان فراهم شده و آماده ساخت و ساز هستیم.

 

وی  در رابطه با افرادی که خانه‌هایشان تخریب شده و فعلاً محلی برای اسکان ندارند، گفت: قرار است که اجاره مسکن و کمک معیشتی آنان به طور کامل پرداخت شود.

 

خادمی، با اشاره به اعتبار یکهزار میلیارد تومانی کمک‌های بلاعوض در استان تصریح کرد: قرار شد ۲۲۰ میلیارد تومان این اعتبار علاوه بر خانه‌های مردم برای زیرساخت‌های روستایی مانند سیل‌بند‌ها و... اختصاص داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های بلاعوض، تسهیلات بانکی ساخت و تعمیر خانه‌ها که عدد بالایی است پرداخت می‌شود که با این اعتبارات از حیث تامین منابع برای مردم مشکلی نخواهیم داشت.

 

استاندار لرستان، با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز تا حدود زیادی تامین منابع شده است، اظهار کرد: اکنون فقط در بخش زیرساخت ها مانند راه، آب، برق و گاز تامین منابع نشده که دولت به طور جدی پیگیر است که آن را تامین کند.

 

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس مسجد استان همدان مراجع روزنامه بیرجند دهه کرامت مراجع و علماء مناطق سیل زده لرستان ساخت و ساز مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است