Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۴۵۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی براثر بارش‌ها خسارت دید گفت: خسارت به واحدهای مسکونی استان مرکزی براثر بارش‌ها ثبت نشده بود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، استاندار مرکزی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در پاسخ به سوالی در زمینه سهم استان از اعتبارات سیل اظهار داشت: در سیلاب گذشته، زیرساخت‌های استان مثل راه‌ها، مزارع، شبکه‌های گازرسانی، برق‌رسانی و آب‌رسانی استان دچار خساراتی شدند، اما تاکنون اعتباری در این حوزه دریافت نشده و قرار است اگر اعتبار دریافت شد به صورت ملی و به دستگاه‌ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی آقازاده افزود: نامه‌ای در خصوص خسارات ناشی از سرمازدگی به معاون اول رئیس جمهور، وزارت کشور و وزارت جهادکشاورزی ارسال کردیم، در تلاش هستیم کمک‌های بلاعوضی را از صندوق‌های بیمه و صندوق کشاورزی دریافت کنیم اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

پس از این، با پیگیری خبرنگار تسنیم استان مرکزی مشخص شد پس از وقوع سیل به سبب برخی تعللات این استان به عنوان یکی از استان‌های سیل زده و خسارت دیده از سیل ثبت نشده که در این باره استاندار مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سیل امسال، استان مرکزی هم دچار خسارت شده که این خسارات و سیل در این استان مصوب هم شده  است.

خسارات سیل و آب‌گرفتگی در بجنورد به‌روایت تصاویر‌خسارات سیل در خوزستان در حال ارزیابی و پرداخت استاختصاص 162میلیارد تومان برای تأمین خسارات سیل به کشاورزان آذربایجان شرقی

سیدعلی آقازاده افزود: اما چیزی که ما از آن غافل شدیم و کوتاهی از مرکز بود این که حدود 4 هزار و 500 واحد مسکونی در استان از صفر تا 100 آسیب دیده بودند، اما در سامانه دولت ثبت نشده بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های که با همکاری نمایندگان استان انجام شد این مشکل برطرف شد و با نخستین اعتباری که از سوی دولت اعلام شود، سهم استان را دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان