Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه اعضای هیأت علمی متخصص، رشته‌های تحصیلی متنوع و... دارد که باید با ایجاد گروه‌های مطالعاتی از این ظرفیت برای بررسی، تبیین و مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهره گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش رؤسای واحدهای دانشگاهی که به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، ضمن تبریک سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد سرمایه بزرگ ملی و دینی برای آموزش عالی است و افتخار دارد بعد از سی و هفت سال رتبه بزرگترین دانشگاه آزاد جهان را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی هدف اساسی است و اگر دانشگاه آزاد نبود استعدادهایی که شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه را نداشتند نمی‌توانستند وارد دانشگاه شوند، ولی دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد و می‌تواند با نگاهی فاخر آن را تقویت کند. ظرفیت دانشگاه به شکلی است که باید در سطح ملی به آن توجه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به دیدار اساتید با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از اساتید، اعضای هیأت علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی، جنبه اجتماعی علم و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی به عنوان فلسفه علم و فناوری را مطرح کردند. اگر بخواهیم پیشرفت را به عنوان یک هدف اساسی و پیشرفت اسلامی ایرانی را به عنوان الگوی برجسته دنبال کنیم، راهش دانشگاه و حوزه است. این دو با درهم آمیختن حکمت نظری و عملی، مسیر رشد و پیشرفت را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه علم و فناوری در جهان در بسیاری از موارد بدون هدف عمل کرده و نوآوری‌ها هدف‌های ارزشمندی را دنبال نکرده‌اند، تصریح کرد: فاصله بین عقلانیت و نیرنگ بسیار کوتاه است؛ تولید سلاح‌های کشتار جمعی، تولید دانش‌های تسلط بر جهان، حرکت آگاهانه یا ناآگاهانه اندیشه به سمت تخریب و… همگی محصول نیرنگ است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، با بیان اینکه توسعه پایدار محصول شکست توسعه صنعتی بدون توجه به طبیعت بود، گفت: توسعه پایدار برمبنای توجه به اقتصاد، طبیعت و جامعه شکل گرفت، اما همچنان خلاء اندیشه دارد. عدم توجه به ویژگی‌های جسم و روح انسان، تعامل را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر اینکه یکی از افتخارات انقلاب اسلامی، برخورداری از رهبری فاخر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علیرغم همه هجمه‌ها و کارشکنی‌ها، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را حکیمانه اداره و در مسیر درست هدایت کرده‌اند. نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به گذشته و حال و آینده است و در متن ایشان حکمت و تجربیات چندساله مشهود است. در این بیانیه حاوی بنیان‌های ارزشمند فکری است، دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی برجسته و تبیین شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیری را ترسیم کرد که رسالت یک رهبری فاخر است تا جامعه را در مسیری قرار دهند که مسیر تعالی است. ایشان جامعه را حکیمانه اداره می‌کنند. از خصوصیات دیگر رهبر معظم انقلاب یکپارچگی و سامان داشتن اندیشه‌های ایشان است. ما هیچ‌گاه تعارضی میان اندیشه ایشان نمی‌بینیم. خصیصه سوم ایشان تاکید بر ارزش‌های انقلاب اسلامی است. اسلام انقلابی بر مقاومت تاکید می‌کند که ایشان هم نگاه انقلابی به اسلام را مورد تاکید قرار دادند، نگاهی که ریشه اسلام است.

عاملی در گام دوم انقلاب دو نکته را برجسته دانسته و افزود: نکته اول نگاه رهبر به گذشته و آینده است. عصاره و ریشه تجربیات و حکمت چندین ساله ایشان که در این بیان متراکم شده، نگاه مثبت است. ما در جامعه یک آزردگی پنهان به نام نگاه منفی داریم که باعث بروز رفتارهای ناهنجار اجتماعی می‌شود، ولی رهبر انقلاب اسلامی همواره نگاهی مثبت نسبت به آینده دارند.

دکتر عاملی خاطرنشان کرد: علم و فناوری باید فرهنگ‌بنیان باشد و توسعه و پیشرفت با حفظ متغیر اصلی ارزش‌های اسلامی یعنی توحید، عدالت و توجه به آخرت باید صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه اعضای هیأت علمی متخصص، رشته‌های تحصیلی متنوع و… دارد که باید با ایجاد گروه‌های مطالعاتی از این ظرفیت برای بررسی، تبیین و مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهره گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: ایران از همه جهات باید کشوری پیشرفته باشد و مردم در رفاه کامل زندگی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده