Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که نزدیک به ۱۳ هزار خانواده در ولایت ننگرهار بر اثر تهدید گروه تروریستی داعش با ترک خانه‌های خود به مرکز این ولایت پناه برده‌اند. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نجیب‌الله قیومی» رئیس امور مهاجرین ولایت ننگرهار گفت: به دلیل تهدیدات گروه داعش و تشدید درگیری‌ها بیش از 13 هزار و 300 خانواده با فرار از شهرستان‌های «شیررزاد» و «خوگیانی» به شهر «جلال‌آباد» مهاجرت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از آوارگان به «طلوع‌نیوز» گفتند: بیشتر جنگجویان داعشی از مناطق وزیرستان پاکستان بودند و به ما هشدار می‌دادند که اگر خانه‌ها را ترک نکنیم کشته خواهیم شد.

این در حالی است که طالبان نیز عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی گروه تروریستی در ولایت‌های کنر و ننگرهار راه اندازی کرده است که شماری از مردم نیز به همین دلیل مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در ماههای اخیر درگیری‌ها در شهرستان‌های شیرزاد و خوگیانی به صورت بی‌سابقه‌ای بین گروه تروریستی داعش و طالبان تشدید شده است و طالبان تلاش‌های جدی را برای درهم کوبیدن مواضع داعش در این مناطق آغاز کرده است.

شهرستان‌های شیرزاد و خوگیانی که با پاکستان مرز مشترک دارد به عنوان پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان محسوب می‌شود اما بر اثر عملیات طالبان برخی از مناطق این دو شهرستان از وجود داعش پاکسازی شده است.

بر خلاف عملیات طالبان در ولایت‌های جوزجان، فاریاب و سرپل که منجر به ریشه کن شدن داعش از شمال افغانستان شد عملیات طالبان در شرق افغانستان به دلیل حمایت هوایی نیروهای آمریکایی از داعش به کندی به پیش می‌رود.

همچنین حملات مداوم راکتی ارتش پاکستان نیز که منجر به خالی از سکنه شدن مناطق وسیعی از شهرستان‌های شرقی افغانستان شده است زمینه گسترش حضور گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان را فراهم کرده است.

دور تازه درگیری‌های طالبان و داعش در شرق افغانستان درگیری طالبان و داعش در شرق افغانستان؛ دولت نظاره‌گر است

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان

وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند.

وزارت مهاجرین طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت ۲۳۴ نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان ۸۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

این درحالیست که روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان اعلام کرده بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد